منشور معادن چالش جدید دولت افریقای جنوبی

عصر معدن- معاون وزیر منابع معدنی، پس از ماه ها مذاکرات با شرکت ها، اتحادیه های کارگری و جوامع، آخرین پیش نویس منشور معادن را منتشر کرد.;

منشور معادن چالش جدید دولت افریقای جنوبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، به گفته برخی افراد، گروه لابی معدنکاری آفریقای جنوبی به تحلیلگران و شرکت های معدن گفت: اگر دو نقطه اصلی اختلاف برطرف شود احتمالا پیش نویس جدیدی از منشور معادن چالش جدید دولت خواهد بود.
    نمایندگان در یک کنفرانس تلفنی روز چهارشنبه اعلام کردند، که شورای مواد معدنی آفریقای جنوبی، که نماینده اکثر تولیدکنندگان است، مخالف با نیاز به صاحبان حقوق معدن جدید برای پرداخت منافع کارکنان و جوامع غیرمستقیم 5 درصدی است.
    آنها همچنین اظهار داشتند که این گروه همچنین با الزام به پرداخت 1 درصد درآمد کارگران و جوامع قبل از بهره، مالیات، در سالهایی که سود سهام عادی اعلام نشده مخالفت کنند.
    Gweede Mantashe، معاون وزیر منابع معدنی، پس از ماه ها مذاکرات با شرکت ها، اتحادیه های کارگری و جوامع، آخرین پیش نویس منشور معادن را منتشر کرد. مجموعه قوانین با هدف توزیع ثروت معدنی کشور در آفریقای جنوبی به طور مساوی در برابر تبعیض نژادی در دوران آپارتاید است. این کشور برای بیش از یک قرن به طور تجاری استخراج شده است و هزاران نفر از کارگران سیاه پوست بیشتر همچنان در عملیات عمیق و خطرناک کار می کنند.
    آفریقای جنوبی بزرگترین ذخایر پلاتین و منگنز جهان است و ذخایر معدنی آن نیز شامل طلا، سنگ آهن، زغال سنگ، کروم و روی است. Anglo American Plc، Glencore Plc و South32 Ltd. از جمله شرکت های فعال در این کشور هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر