اتحاد دولت و بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذاران به بخش معدن

عصر معدن- عضو هیات‌مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مهم ترین راهکار حمایت از معادن و صنایع معدنی در شرایط فعلی را اتحاد دولت، بخش خصوصی و متخصصان و دانشگاهیان برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به این بخش عنوان کرد.;

اتحاد دولت و بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذاران به بخش معدن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» بهروز برنا با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 10هزار معدن در کشور وجود دارد که  40درصد آنها غیرفعال است، گفت:‌ باید تیمی از هیات دولت با همکاری بخش خصوصی،‌ سمن‌ها و دانشگاه‌ها، دلایل عدم فعالیت‌ این معادن را کشف کرده و برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اقدام کنند.
    وی افزود: این تیم باید در حوزه‌های مختلفی که بخش خصوصی در آنها مشکلاتی دارد، اختیار تام داشته باشد و به عنوان یک ستاد تسهیل‌کننده از سوی خانه‌های صنعت، معدن و تجارت هر استان، به سرمایه‌گذاران معدنی معرفی شود و مشکلات آنها را برطرف کند.
    عضو هیات‌مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با تاکید بر اینکه گفتار درمانی راه حل توسعه معادن نیست،‌ ‌اظهار کرد: اکثر معادن و صنایع معدنی در حد ظرفیتشان کار نمی‌کنند که تیمی از متخصصان باید دلایل و راهکارهایی برای بهبود عملکرد این بخش ارائه دهند.
    وی همچنین کمبود نقدینگی و تهیه تجهیزات وارداتی بعد از اعمال تحریم‌ها را از مشکلات بخش معدن برشمرد و گفت:‌ همه دست‌اندرکاران بخش معدن تمایل به گسترش صنایع معدنی دارند اما عملکرد جزیره‌ای بخش‌های مختلف و عدم اتحاد آن‌ها باعث شده است تلاش‌ها نتیجه بخش نباشد.
    او افزود: با توجه به اینکه بخشی از نیازهای بخش صنعت و معدن به تکنولوژی و تجهیزات، از طریق واردات تامین می‌شود و در حال حاضر تحریم‌ها واردات را دچار مشکل کرده است، باید بر ساخت داخل کردن و بومی‌سازی در این بخش تمرکز کنیم.
    به گفته برنا در حال حاضر در دنیا هزینه‌ زیادی صرف اکتشافات معدنی می‌شود و با توجه به اینکه ایران یک درصد از خاک‌های دنیا را در اختیار دارد، باید یک درصد هزینه جهانی را در کشور صرف فعالیت‌های اکتشافی بکنیم. بنابراین با توجه به اینکه ایران یک کشور معدنی است،‌ صنایع معدنی می‌تواند یکی از محورهای فنی و اقتصادی کشور باشد. اگر در حلقه اول، یعنی اکتشاف موفق عمل کنیم، به وسیله انرژی ارزانی که در اختیار داریم می‌توانیم صنایع معدنی را گسترش دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر