کاهش مصرف نسوز در فولاد مبارکه اصفهان هم تراز با استانداردهای جهانی

عصر معدن- مدیر مرکز تعمیرات نسوز فولاد مبارکه از کاهش مصرف نسوز در این شرکت و ثبت رکورد مصرف نسوز به میزان ۶.۱۵ کیلوگرم بر تن مذاب در ناحیۀ فولادسازی در فروردین ماه خبر داد.;

کاهش مصرف نسوز در فولاد مبارکه اصفهان هم تراز با استانداردهای جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»  ایرج مختار پور با اشاره به اینکه مواد نسوز یکی از مهم‌ترین و پرمصرف ترین مواد مصرفی در کارخانجات فولادسازی است اظهار کرد: کاهش هرچه بیشتر مصرف  مواد نسوز بر قیمت تمام شده محصولات فولادی بسیار موثر است، این مهم جزو اهداف شرکت فولاد مبارکه بوده تا بتواند با عرضه محصول رقابتی در بازارهای داخلی و جهانی همواره به عنوان یک الگو مطرح باشد که این رکورد گام موفق دیگری در این زمینه بوده است.
    مختارپور در همین خصوص با تاکید بر عزم کارکنان مرکز تعمیرات نسوز در کاهش هرچه بیشتر هزینه ها و ایجاد ارزش افزوده بالاتر برای فولاد مبارکه در سال 1397 رکورد قبلی در این بخش را به میزان 6.25 کیلوگرم بر تن مذاب و مربوط به فروردین ماه سال 1396 اعلام کرد.
    وی تأکید کرد: این میزان مصرف نسوز و کاهش هزینه های ناشی از آن می تواند به عنوان یک الگوی منطقه‌ای و جهانی در صنعت فولاد مدنظر قرار گیرد.
    مدیر مرکز تعمیرات نسوز فولاد مبارکه کسب این رکورد را حاصل تعامل و ارتباط تنگاتنگ مرکز تعمیرات نسوز و واحدهای تولیدی و تعمیراتی ناحیۀ فولادسازی، اصلاح روشها و دستورالعمل‌های کاری، بازرسی‌های مداوم تجهیزات و همچنین همکاری واحد خرید مواد اولیه در تأمین مواد نسوز باکیفیت دانست.
    مختارپور در پایان کسب این موفقیت را به مدیریت عالی شرکت، معاونت بهره‌برداری و کارکنان فولاد مبارکه تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: با رعایت تمامی اصول و موارد ایمنی و همچنین ادامه کنترل مصارف و کاهش هزینه‌های تمام شده، امکان رقابت بیشتر با سایر کارخانه فولادسازی دنیا در کاهش مصرف نسوز فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر