امریکا اکتشاف ۳۵ماده معدنی حیاتی را کلید می زند

عصر معدن- ایالات‌متحده امریکا فهرستی از ۳۵ ماده معدنی کلیدی را مشخص کرد.;

امریکا اکتشاف ۳۵ماده معدنی حیاتی را کلید می زند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» اورانیوم و فلزات قابل شارژ اصلی مانند لیتیوم و کبالت در فهرست نهایی 35 ماده معدنی بحرانی قرار دارند که ایالات‌متحده برای امنیت اقتصادی و ملی خود ضروری می‌داند و می‌خواهد بیشتر ابن مواد را در داخل ایالت تولید کند.

    وزارت بازرگانی از این فهرست که توسط وزارت کشور در روز جمعه منتشر شده استفاده خواهد کرد و پیش‌نویس آن را در ماه فوریه برای گزارشی که به دستور رئیس‌جمهور دسامبر برای شکستن وابستگی آمریکا به مواد معدنی خارجی پاسخ می‌دهد ، تایید می‌کند.

    بر اساس این گزارش، دولت ترامپ می‌خواهد منابع داخلی جدید از مواد معدنی حیاتی را شناسایی کند و در نهایت اکتشاف، استخراج و بازیافت را افزایش دهد تا معدنچیان و تولید کنندگان دسترسی الکترونیکی به نقشه‌برداری بهتر و داده‌های زمین‌شناسی داشته باشند.
    وزارت داخله ایالات متحده امریکا گفت: این فهرست شامل بوکسیت آلومینیوم، فلزات گروه پلاتین، و پتاس است و به شکل دوره‌ای برای تغییرات در سیاست، عرضه، تقاضا و تمرکز تولید به روز خواهد شد.

    ماینینگ نوشت: معاون وزیر امور آب و علوم این کشور نیز  گفته است : " ایالات‌ متحده شدیدا به واردات کالاهای معدنی خاص برای امنیت ملی و شکوفایی اقتصادی حیاتی هستند شدیدا وابسته است.
    " این وابستگی به ایالات‌متحده در منابع خارجی یک آسیب‌پذیری استراتژیک برای اقتصاد و ارتش خود برای مقابله با اقدام دولت خارجی، بلایای طبیعی و رویداده‌ای دیگر ایجاد می‌کند که می‌تواند تامین این مواد معدنی کلیدی را مختل کند ."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر