غریب پور خبر داد:

اجرای نقشه راه صنعت گوهر سنگ از سال ۹۹

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو از اجرای نقشه راه صنعت گوهر سنگ از سال ۹۹ خبر داد. دکتر غریب پور همچنین گفت: اسفند امسال گردهمایی واکاوی چالش ها و راهکارهای توسعه هنر صنعت گوهر سنگ ها برگزار می شود.;

اجرای نقشه راه صنعت گوهر سنگ از سال ۹۹
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در جلسه رفع چالش های فرآروی توسعه صنعت گوهر سنگ ضمن بیان این مطلب گفت: استقبال ذینفعان و تصمیم گیرندگان برای همراهی با ایمیدرو جهت رفع مشکلات پیش روی این صنعت، جای تقدیر و تشکر دارد.

    وی افزود: بسیار خوشحالیم که این اقدام از سوی همکاران و تشکل ها جدی گرفته شده و بدون شک می توانیم با برگزاری چنین نشست هایی، مشکلات صنعت را به حداقل برسانیم.

    نقشه راه گوهر سنگ برای 2 دوره زمانی

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به نقشه راه صنعت گوهر سنگ، گفت: در استراتژی های تدوین شده، ضرورت های این حوزه شامل تشکیل بازارچه، صادرات، مرکز آموزشی، ریسک ها، تجهیز معادن، استانداردهای آموزشی، ارتباطات، ذینفعان، تسهیلات و غیره برای تعیین نقشه راه، نهایی می شود.

    وی ادامه داد: نقشه راه صنعت گوهر سنگ برای 2 دوره زمانی (1399 تا 1405 و 1405 تا 1410) تدوین می شود و در دوره نخست، اصلاح ساختار کلان صنعت، توسعه زیرساخت ها و بهبود فضای کسب و کار، توسعه منابع تامین سنگ خام و توسعه مدیریت و منابع انسانی انجام خواهد شد.

    غریب پور اظهار داشت: براساس نقشه راه در دوره دوم، توسعه سرمایه گذاری و تولید و توسعه بازار داخلی، منطقه ای و جهانی پیگیری خواهد شد. همچنین در نقشه راه، ایجاد شورای عالی گوهر سنگ و تاسیس خانه گوهر ایران برنامه ریزی شده است.

    وی ادامه داد: خوشبختانه این صنعت، با هزینه کم (حدود 10 تا 12 میلیون تومان) می تواند اشتغال مناسبی در کشور ایجاد می کند و نیاز به زمان و مکان خاصی ندارد.


    برگزاری گردهمایی گوهر سنگ ها در 14 اسفند

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برگزاری «گردهمایی واکاوی چالش ها و راهکارهای توسعه هنر صنعت گوهر سنگ ها» در 14 اسفند امسال گفت: برنامه ریزی های لازم برای این منظور با همکاری ایمیدرو، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و خانه معدن انجام شده است.

    وی ادامه داد: در این گردهمایی، ضمن ارائه گزارش توسط 4 کمیته تخصصی تعریف شده، استراتژی و برنامه های عملیاتی به روز رسانی شده در این صنعت، راهکارهای علمی و عملی ارائه خواهد شد.

    غریب پور خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی، همچنین رئیس کنفدراسیون جهانی جواهرات (CIBJO) به صورت وبینار (webinar) در همایش شرکت خواهد کرد و قرار است 10 سوال کلیدی در حوزه صنعت گوهر سنگ ها و جواهرات از وی پرسیده و پاسخ ایشان به عنوان راهکار ارائه شود.


    ارزش افزوده بالا با تلفیق هنر و سنگ

    منصور قربانی، مسئول تدوین طرح مطالعاتی تدوین استراتژی و برنامه های عملیاتی صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ایران در این جلسه گفت: با توجه به سابقه چندهزار ساله ایران در صنعت گوهر سنک، اگر این صنعت با هنر تلفیق پیدا کند، ارزش افزاوده بالایی ایجاد می شود.

    وی ادامه داد: با توجه به استراتژی تدوین شده، سهم مناسبی از گردش مالی جهانی برای کشور ایجاد خواهد شد.


    1.5 سال مطالعه میدانی برای طرح جامع

    سلمان فرخ زاد، مشاور وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسئول تدوین طرح جامع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی نیز در این جلسه گفت: برای این طرح، با همه دست اندرکاران صنعت، طی 1.5 سال مطالعه میدانی صورت گرفته و جلسات مختلف با اتحادیه های ذیربط برگزار شده است. وی ادامه داد: برای افزایش بهره وری، تلاش شده تا با بررسی زنجیره معدن، هر حوزه نقش خود را ایفا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر