تولید دستگاه اکتشاف معدنی با تلاش محققان کشور

عصر معدن- محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی به دانش فنی ساخت سیستم‌های اکتشافات معدنی با عنوان "اسپکترومتر پرتابل گاما" دست یافتند که به گفته آنها از این دستگاه می‌توان در اکتشافات معادن مس، روی، فسفات و طلا استفاده کرد.;

تولید دستگاه اکتشاف معدنی با تلاش محققان کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، سید مهدی حمیدزاده، مجری طرح درباره سیستم "اسپکترومتر" پرتابل گاما ساخته‌شده، گفت: تیم تحقیقاتی ما توانسته است با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی این سیستم را که در زمینه اکتشاف معادن و تعیین زون پتاسیک زمین و همچنین پایش محیطی پرتویی کاربرد دارد، تولید کنند؛ به گونه‌ای که در حال حاضر حجم تولیدات ما به حدود 40 دستگاه رسیده است.

    حمیدزاده با بیان اینکه سیستم اکتشاف و پایش محیطی ثبت اختراع شده است، خاطرنشان کرد: این سیستم در اکتشاف معادن مس، روی، فسفات و طلا کاربرد دارد و با توجه به اینکه این محصول یک دستگاه صنعتی و در عین حال گران‌قیمت است، بنا به درخواست و سفارش مشتری ساخته می‌شود.

    وی قیمت این محصول را 35 تا 40 درصد کمتر از نمونه خارجی دانست و اظهار کرد: این محصول موفق به اخذ استاندارد CE (استاندارد اتحادیه اروپا) شده و چشم‌انداز ما ورود این محصول به بازارهای جهانی است.

    به گفته مجری طرح، هدف‌گذاری اولیه این محققان برای صادرات به کشورهای همسایه و منطقه است و این محققان امیدوارند در سال آینده به این هدف دست یابند.

    حمیدزاده با بیان اینکه پیگیر ثبت برند در خارج از کشور هستیم تا از این طریق اقدام به صادرات کنیم، ادامه داد: با اجرای این طرح 15 نفر به صورت مستقیم در شرکت مشغول به فعالیت هستند. البته بر اساس سیاست‌گذاری اولیه شرکت، کارهای خدماتی مثل رنگ‌کاری و مونتاژ، برون‌سپاری می‌شود که از این طریق نیز حدود 50 نفر مشغول به کار شده‌اند.

    وی درباره دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: ما جزو اولین شرکت‌هایی بودیم که از صندوق تسهیلات دریافت کردیم و در پایان تسویه اقساط نیز طبق قولی که ابتدا داده بودند، مبلغی به عنوان خوش‌حسابی به ما برگردانده شد.

    حمیدزاده خاطرنشان کرد: زمانی که تسهیلات را دریافت کردیم، کشور دچار نوسانات ارزی بود؛ به همین دلیل، این تسهیلات خیلی به شرکت کمک کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر