گزارش‌های معدنی ارائه شده به وزیر از واقعیت‌های دور است

عصر معدن- حسن حسینقلی نایب رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در جلسه ماهانه این کمیسیون اظهار کرد: متاسفانه در شرایط فعلی دچار خود تحریمی شده ایم.;

گزارش‌های معدنی ارائه شده به وزیر از واقعیت‌های دور است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، وی با اشاره به بازگشت ارزهای صادراتی بیان کرد: در حال حاضر براساس تصمیم دولت باید ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما برگشته و ما به تفاوت ارز 4200 تومانی پرداخت شود. اما این کار جلوى صادرات سرب و روى را گرفته است.
    نایب رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران افزود: اینکه ارز باید به کشور بازگردد هیچ شکى نیست، اما نکته آن است دکتر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی بر این موضوع تاکید دارند که ما از ارز4200 تومانی استفاده می‌کنیم. 
    حسینقلی تصریح کرد: باید ارز 4200 تومانی برای نیازهای اولیه جامعه استفاده شود، درواقع ما خود با دولت همراه هستیم.
    وی در ادامه با اشاره به جلسه اخیر فعالان معدنی با محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: خوشبختانه دیدار با وزیر بسیار خوب بود زیرا در این جلسه فعالان بخش معدن خواسته های خود را به صورت شفاف مطرح کردند و آقای شریعتمدارى در جریان اعتراض‌هاى ما قرار گرفتند. همچنین در این جلسه دکتر شکوری گزارشی کامل از عملکرد کمیسیون را ارائه دادند.
    حسینقلی معتقد است، گزارش‌هایی که به وزیر صنعت، معدن و تجارت داده می شود با واقعیت‌های بخش معدن متفاوت است.
    وی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش آمده حاصل از تحریم اظهار کرد: امروز مشکل اصلی ما این است که خریدار چینى کشتى هاى ایرانى را قبول نمى کند. البته در این باره دکتر کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو نیز با کشتیرانى جلسه ای داشتند.

    وی در پایان افزود: حال در این شرایط چرا باید عوارض صادراتى تحمیل شود؟ البته در این باره قرار است آقای بهرامن رییس خانه معدن ایران  نامه نوشته و در خواست کنند تا موضوع اجرای وضع عوارض ٣ سال به تاخیر افتد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر