غریب پور خبر داد:

اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان سود شرکت‌های بزرگ به توسعه بخش معدن

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو از اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان سود شرکت های بزرگ به توسعه بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد.;

اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان سود شرکت‌های بزرگ به توسعه بخش معدن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، ایمیدرو و بنگاه های بزرگ معدن و صنایع معدنی از محل افزایش سرمایه این شرکت ها، می توانند ظرفیت توسعه این بخش را فراهم کنند.

    وی افزود: امسال، بیش از 16 هزار میلیارد تومان سود شرکت ها را تقسیم نکردیم تا آن را در قالب طرح های توسعه ای صرف توسعه بخش معدن و صنایع معدنی کنیم.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه این سازمان طی شش ماه 98 بیش از 1200 میلیارد تومان سرمایه خصوصی را جذب کرده است، گفت: ایمیدرو حدود 3.9 میلیارد دلار طرح (33 مورد) تا پایان امسال افتتاح می کند که در حال حاضر بیش از 650 میلیون دلار طرح آماده افتتاح است.

    وی ادامه داد: طرح های قابل افتتاح امسال در بخش فولاد، مس، آلومینیوم، سرب و روی، الکترود گرافیتی و زیرساختی است.

    مشارکت جمعی برای توسعه اکتشاف

    غریب پور با اشاره به برنامه ایمیدرو برای توسعه اکتشافات معدنی کشور با مشارکت جمعی بخش های دولتی و خصوصی، اظهار داشت: ایمیدرو درصدد است با همکاری سازمان های ذیربط شامل سازمان فضایی ایران، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، سازمان انرژی اتمی، دانشگاه ها و نیز کنسرسیوم شرکت های معدنی و صنایع معدنی، گام های جدید در حوزه اکتشاف بردارد.

    وی ادامه داد: وظیفه کنسرسیوم مذکور، اکتشاف معادن است و با در اختیار گرفتن منابع شرکت های بزرگ، ظرفیت اکتشاف کشور را بالا می برد. میزان سرمایه این کنسرسیوم نیز با توجه به دریافت پهنه های جدید، افزایش می یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر