ضایعات فولادی، دارایی استراتژیک در کره جنوبی

عصر معدن- کره جنوبی قصد دارد ضایعات فولاد را به عنوان دارایی استراتژیک با افزایش قیمت‌ها مدیریت کند.;

ضایعات فولادی، دارایی استراتژیک در کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایسنا، یک مقام دولتی امروز پنج‌شنبه گفت که کره‌جنوبی قصد دارد در بحبوحه عرضه‌ و افزایش قیمت‌ها ناشی از حمله روسیه به اوکراین، ضایعات فولاد خودروها و ساختمان‌ها و سازه‌های متروکه را به عنوان یک ماده استراتژیک مدیریت کند.

    این مقام گفت که چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا در حال بررسی راه‌های متعددی از جمله یک سیستم تشویقی برای تامین ضایعات کافی فولاد است. به گفته شرکت تحقیقاتی Fastmarkets، قیمت‌ها از اواخر فوریه تقریبا 40 درصد افزایش یافته است. کره جنوبی با صنایع گسترده خودروسازی، کشتی‌سازی و لوازم خانگی، مصرف کننده عمده فولاد است. 83 درصد از قراضه فولاد خود را در سال 2020 به صورت محلی تامین می‌کرد، در حالی که این مقدار در روسیه 13 درصد بود.

    به نقل از رویترز، تقاضای جهانی برای کوره‌های الکتریکی در حال افزایش است زیرا کربن کمتری نسبت به کوره‌های بلند منتشر می‌کنند. تقاضا برای قراضه فولاد، یک ماده اولیه کلیدی برای کوره‌های الکتریکی، در حال افزایش است و مدیریت آن به عنوان یک ماده استراتژیک بخشی از پاسخ ماست. بر اساس آخرین داده‌ها، ششمین فولادساز بزرگ جهان، 31 درصد فولاد خود را در سال 2020 با کوره‌های قوس الکتریکی تولید کرد.

    مشاور شرکت وود مکنزی تخمین می‌زند که فولاد خام ساخته شده در کوره‌های قوس الکتریکی تا سال 2050 از 30 درصد در سال 2021 به 48 درصد کل تولید جهانی و همتراز با فولادسازی سنتی کوره بلند خواهد رسید.

    قیمت قراضه فولاد روسیه در حالی افزایش می‌یابد که مسکو در ماه جاری برای تثبیت قیمت‌های داخلی تعرفه‌ای بر صادرات خود وضع کرده است. داده‌های انجمن تجارت بین‌المللی کره نشان می‌دهد که واردات قراضه فولاد روسیه از کره‌جنوبی در ماه آوریل بیش از سه برابر شده و به 24 میلیون دلار رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر