وضعیت حساس است، قوانین دست و پاگیر را کاهش دهید

عصر معدن- رئیس خانه معدن ایران گفت: با مدیریت و کاهش قوانین دست و پاگیر، زمینه فعالیت بیشتر واحد‌های معدنی در سطح کشور فراهم شود.;

وضعیت حساس است، قوانین دست و پاگیر را کاهش دهید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، به نقل از ایرنا، محمدرضا بهرامن افزود: باید با توجه به وضعیت حساس کنونی کشور، قوانین و مقررات دست و پا گیر کاهش یابد تا از این طریق به حفظ و پویایی واحد‌های تولیدی و معدنی کمک شود.
    وی ادامه داد: با موافقت سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران با افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی کشور موافقت شده است.
    بهرامن اظهار داشت: پیشنهاد شده بود که سرمایه این صندوق به پنج هزار میلیارد ریال برسد که با افزایش آن تا سقف چهار هزار میلیارد ریال موافقت شد.
    رئیس خانه معدن ایران اظهار داشت: باتوجه به ساحلی بودن استان بوشهر باید زیر ساخت‌های صادراتی در این استان توسعه یابد.
    وی افزود: نبود اسکله ایمن برای صادرات مواد معدنی یکی از مشکلات فعالان حوزه معدن استان بوشهر است که باید بصورت ویژه به آن رسیدگی شود.
    معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در 10 ماه امسال سه میلیون تن مواد معدنی از استان بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.
    حسن بحرینی افزود: در نیمه نخست امسال 6 میلیون و 300 هزار تن محصولات معدنی در استان بوشهر استخراج شده است.
    وی یادآور شد: امسال استخراج 16 میلیون تن مواد معدنی در استان بوشهر برنامه ریزی شده بود که در نیمه نخست امسال 39 درصد آن استخراج شده است.
    بحرینی بیان کرد: از 220 معدن استان بوشهر 100 معدن نیمه تعطیل یا تعطیل و 120 معدن فعال است.
    وی ادامه داد: بیشتر مواد معدنی استان بوشهر از نوع طبقه اول شامل مصالح ساختمانی است که هنوز از ذخائر طبقه دوم معادن استخراج نشده است.
    بحرینی گفت: طرح مطالعاتی مواد معدنی بیتومین و فسفات در پهنه 2 هزار و 400 کیلو متر مربع دراستان بوشهر اجرا شده که به عنوان نخستین معادن طبقه دوم استان بوشهر نتیجه مطالعات آن اعلام می ‌شود.
    وی افزود: اجرای پروژه اکتشافات مواد معدنی بیتومین و فسفات از اولویت‌های برنامه‌های بخش معدن استان بوشهر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر