وزیر صمت در دیدار رییس جدید سازمان نظام مهندسی معدن کشور:

همه چیز برای جهش تولید در بخش معدن فراهم است

عصر معدن- ایران در بخش معدن شرایط خوبی برای تولید و صادرات دارد و چنانچه این فرصت را قدر بدانیم امسال در این بخش شاهد جهش تولید خواهیم بود.;

همه چیز برای جهش تولید در بخش معدن فراهم است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، رضارحمانی ، وزیر صنعت،معدن و تجارت در دیدار رییس جدید سازمان نظام مهندسی معدن کشور با وی ، ضمن اعلام این مطلب گفت: امسال فرصت های خوبی برای ایجاد تحول بزرگ در بخش معدن و جهش تولید در کشور داریم؛ تحولی که مستلزم پشتکار فعالان معدنی و اقناع جامعه است.

    وی با مساعد خواندن شرایط فعالیت در حوزه معدن، براهمیت تسریع در جذب سرمایه داخلی و خارجی برای تامین نقدینگی به عنوان یکی دیگراز الزامات این بخش تاکید کرد .

    وزیر صمت با اشاره به تدوین نقشه راه معادن برای نخستین بار که در سال گذشته ابلاغ شد؛ توسعه فعالیتهای اکتشافی،احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس،تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی (فولاد، مس و آلومینیوم)، تجهیز و نوسازی معادن کشور و توسعه پایگاه ملی داده های علوم زمین را از جمله برنامه های امسال این وزارتخانه برای توسعه معادن و صنایع معدنی عنوان کرد.

    وی با مهم خواندن آگاهی افکارعمومی از فعالیت های معدنی در جهت جلب مشارکت آنان، بر ضرورت اطلاع رسانی گسترده به مردم تاکید کرد .

    وزیر صمت تصریح کرد :رویکرد وزارت صمت در این دوره، تفویض گسترده اختیارات به تشکل های مردم نهاد است اما این تفویض تنها در صورتی ثمربخش خواهد بود که این تشکل ها پای کار بیایند و مسئولیت بپذیرند.

    رحمانی با اعلام این که در وضعیت کنونی، حجت برای همه تمام شده است، از رییس نظام مهندسی معدن خواست تا با همراهی معاون امورمعادن و صنایع معدنی صمت، با بسیج تمام فعالان این حوزه،‌ برای ایجاد تحول در این بخش دست به کار شود.

    وی پیشنهاد داد شورای منظمی با حضور سازمان ها و تشکل ها و نهادهای مردمی مرتبط،‌ برای تقویت همگرایی در بخش معدن تشکیل شود.

    رحمانی با یادآوری بیانات رهبری به وی که فرموده بودند« تولید داخل را جدی بگیرید و پرچم ایران را همیشه برافراشته نگه دارید»؛ از رییس جدید نظام مهندسی معدن خواست تا به تاسی از منویات معظم له، پرچم تولید در بخش معدن را برافراشته نگه دارد.

    وی با مهم خواندن هوشمندسازی فرآیندهای بخش معدن ، سامانه اینترنتی ثبت مکانیزه محدوده‌های معدنی(کاداستر) را که به منظور تسهیل امور متقاضیان، طراحی شده، نشانگر پویایی و همگام شدن با دنیا دانست و افزود: راه اندازی سامانه کاداستر علاوه بر کاهش ترددهای غیر ضروری و سالم سازی محیط ،موجبات ایجاد شفافیت در سازمان و مقابله با فساد را نیز فراهم کرده است.

    دکتر نبئی، رییس جدید نظام مهندسی معدن کشور، ضمن اعلام آمادگی برای همراهی با سیاست های وزارت صمت برای توسعه معادن و جذب سرمایه گذاری، با تشریح تفاوت های اقتصاد معدنی با سایر بخشها از تحریم ناپذیری این بخش و جاذبه های سرمایه گذاری درمعادن گفت و اذعان کرد که در صورت افزایش ظرفیت تولید و کاهش قیمت تمام شده ، نگرانی های بازار مصرف به حداقل خواهد رسید.

    در این دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت حکم ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران را به تقی نبئی اعطا کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر