مانع تراشی برای پروژه ۸۰۰ میلیون دلاری اورانیوم

عصر معدن- Martin Vizcarra ، رییس جمهور پرو، گفت که دولت او احتمالا طی شش ماه تصویب قوانین برای بهره برداری از ذخایر جدید لیتیوم و اورانیوم را لغو خواهد کرد و این اتفاق مانع جدی برای پیشنهاد معدنچیان کانادا درخصوص فعالیت روی معدن ۸۰۰ میلیون دلاری خواهد شد.;

مانع تراشی برای پروژه ۸۰۰ میلیون دلاری اورانیوم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، Plateauدر ماه گذشته اعلام کرده بود که 2.5 میلیون تن منابع لیتیوم با درجه بالا و 124 میلیون پوند منابع اورانیوم در ذخایر Falchani در جنوب پرو پیدا کرده و به دنبال یک شریک برای آن است تا این ذخیره به بزرگترین معدن لیتیوم جهان تبدیل شود، اما این شرکت فاقد مقررات مربوط به مواد رادیواکتیو در پرو است که این خود یک مانع محسوب مس شود. لیتیوم در Falchani، یک ذخیره سنگی سخت بوده و تنها با استخراج اورانیوم می توان به لیتیوم دست پیدا کرد.
    رییس جمهور پرو گفت: وزیر انرژی و معادن او پیش از این روی یک چارچوب قانونی برای استخراج اورانیوم و لیتیوم کار می‌کرده‌است.
    وی ادامه داد: " این پروژه با مکانیسم " درست " می‌تواند محرک اصلی توسعه در منطقه کوهستانی پونو باشد، جای این پروژه در ارتفاع بیش از 14،700 فوتی قرار دارد و اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، این ثروت عمدتا به پونو سود خواهد رساند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر