۴۳ فقره پروانه بهره برداری معادن در آذربایجان غربی صادر شد

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۴۳ فقره پروانه بهره برداری معادن طی سال گذشته در این استان صادر شد و تعداد پروانه های این بخش به ۴۷۱ مورد رسید.;

۴۳ فقره پروانه بهره برداری معادن در آذربایجان غربی صادر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، جعفر صادق اسکندری افزود: با صدور این پروانه ها میزان اشتغال بخش معدن در آذربایجان غربی به بیش از پنج هزار و 350 نفر رسید.
    وی اضافه کرد: در سال گذشته همچنین 59 فقره پروانه اکتشاف، 19 فقره گواهی کشف و 148 فقره پروانه برداشت موقت در آذربایجان غربی صادر شد.
    وی اظهار کرد: میزان ذخیره قطعی معادن در حال بهره برداری آذربایجان غربی 8.5 میلیارد تن و میزان استخراج اسمی معادن نیز 97 میلیون تن بوده است.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به استخراج 192 نوع سنگ تزئینی از معادن استان بیان کرد: مرمر، مرمریت، تراورتن، کنگلومرا، چینی، گرانیت و بازالت از جمله این سنگ ها به شمار می رود.
    اسکندری افزود: سنگ های تراورتن، چینی، گرانیت، مرمر و مرمریت به خارج از کشور صادر می شود.
    به گزارش ایرنا در آذربایجان‌غربی 805 واحد صنایع معدنی با اشتغالزایی 21 هزار و 737 نفر وجود دارد و عمده صنایع معدنی بزرگ موجود در این استان شامل صنایع استحصال طلا، نقره، جیوه و سیانور سدیم، صنایع سیمان، صنایع تولید آجر، صنایع تولید سفال، واحدهای شستشو و دانه بندی شن و ماسه، تولید آسفالت، تولید انواع محصولات بتنی و سیمانی و صنایع دانه‌بندی و فرآوری سیلیس است.
    برخی از صنایع معدنی کوچک اما مهم نیز شامل صنایع فرآوری گچ، سیلیس، میکا و باریت در این استان مرزی و کوهستانی فعال است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر