توصیه طلایی جان بولتون به معامله گران

عصر معدن- "Maduro" حمل یک محموله طلای ۲۰ تنی را متوقف کرده و با جت خالی پرواز می‌کند.;

توصیه طلایی جان بولتون به معامله گران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸:۰۰

    می‌کنند، ادعایشان این است که تلاش برای معاملات، بخشی از تلاش رژیم استبدادی برای درهم شکستن این کشور در آخرین روزهای قدرت خود بوده است.
    جان بولتون مشاور امنیت ملی این هفته گفته است: " توصیه من به بانکداران، واسطه‌ها، بازرگانان، تسهیل کنندگان و سایر کسب و کارها در زمینه طلا، نفت و دیگر کالاهای ونزوئلایی که از سوی مافیای مواد مخدر در ونزوئلا ربوده شده‌اند این است که با آنها معامله نکنید."
    ذخایر خارجی این بانک از جمله شمش طلا به 8 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده‌است. این دارایی‌ها یک بخش کلیدی از مبارزه شدید برای کنترل اوضاع مالی ونزوئلا در بین Maduro و Guaido رهبر مجلس ملی است که می‌کوشد تا یک دولت انتقالی با حمایت ایالات‌متحده و کشورهای دیگر ایجاد کند.
    در روز پنج شنبه، مارکو روبیو، یکی از سناتورهای فلوریدا که به رهبری موضع سخت گیرانه آمریکا نسبت به Maduro کمک کرده بود، شرکت مالی "نور پایتخت عربی" را به عنوان یک شرکت مالی توصیف کرد که معامله طلا با مقامات ونزوئلایی را هماهنگ می‌کند.
    روبیو هشدار داد که این 2شرکت و هر شرکت هواپیمایی که برای بردن طلاها استخدام می‌کند مشمول تحریم‌ها خواهد شد و دولت ایالات‌متحده در روزه‌ای اخیر از آن کناره‌گیری کرده‌است.
    این تجارت در شرایطی انجام می‌گیرد که درآمدهای نفتی ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت محدود شده و کاراکاس را وادار کرده تا به دنبال درآمد از منابع دیگر به خصوص طلا باشد.
    یکی از جت‌های خصوصی که در روزهای اخیر به کاراکاس سفر کرده است متعلق به شرکت معدنکاری "سینر گروپ" ترکیه بوده است که روابط نزدیکی با اردوغان دارد.
    خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا مدعی شده است یک هواپیمای روسی متعلق به شرکت نورد ویند با هدف انتقال حداقل 20 تن طلا به خارج از این کشور، در کاراکاس فرود آمده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر