معاون وزیر صنعت:

اجازه صادرات مواد اولیه معدنی را نخواهیم داد

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به اینکه در مواد اولیه معدنی مورد نیاز کارخانجات در کشور با کمبود روبرو هستیم برای برخی مواد اولیه ممنوعیت صادرات و برای برخی با تعیین عوارض، امکان صادرات فراهم شده است اما در مجموع روی صادرات مواد اولیه معدنی نظرمان مثبت نیست.;

اجازه صادرات مواد اولیه معدنی را نخواهیم داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، داریوش اسماعیلی شامگاه سه شنبه در جلسه مجمع نمایندگان و معاونان وزارت صمت با استاندار کرمان افزود: 90 تا 95 درصد اختیارات شورای عالی معادن را در وزارت صمت به استان ها تفویض خواهیم کرد که در هفته آینده ابلاغ آن به استان ها انجام خواهد گرفت.

    وی در ادامه گفت: با بررسی های صورت گرفته از 200 بخشنامه موجود در حوزه معادن تعدادی از بخشنامه ها حذف و تعدادی نیز تجمیع شده  و هم اکنون تعداد بخشنامه های به روز شده در این حوزه 50 تا 60 بخشنامه است.

    اسماعیلی با اشاره به  طرح حبس از معادن گفت: این طرح به منظور کمک به معادن برای فعال شدن است و در صورتی که قابلیت فعال شدن را نداشته باشند پروانه آن ها لغو خواهد شد.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به مطرح شدن بحث کرومیت توسط یکی از فعالان عرصه اقتصادی استان افزود: برای صادرات کرومیت در سال گذشته عوارض تعیین شده است که بر این مبنا برخی از معادن کرومیت کشور تعطیل شد  و نشانگر آن بود  که در کشور مصرف کننده کرومیت وجود ندارد.

    وی در ادامه با اشاره به طرح جامع فولاد کشور گفت: در این طرح 55 میلیون تن فولاد برای سال 1404 پیش بینی شده است که برای رسیدن به این هدف به میزان حدود 80 میلیون تن کنستاتنره و 60 میلیون تن آهن اسنفنجی  نیاز است که صدور مجوزها نیز باید براساس این طرح باشد.

    اسماعیلی با تاکید بر اینکه زنجیره تولید باید بالانس داشته باشد خاطرنشان کرد: سازمان های صمت استان ها باید در ابتدا و قبل از صدور مجوز برای واحدهای تولیدی مواد اولیه فولاد بر طبق طرح های فولادی نیاز کشور را در نظر گرفته و سپس مبادرت به صادر نمودن مجوزهای لازم کند.

    وی در ادامه افزود: طبق برنامه ششم توسعه معادن بزرگ و فعال بودن آن ها باید مسئولیت های اجتماعی را نیز در نظر گرفت و آن ها را اجرایی کرد که در این راستا نیز به زودی از سوی وزارت صمت بخشنامه و نامه ای با تاکید بر این موضوع به معادن بزرگ کشور ابلاغ خواهد شد. .

    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سه هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود کم به فعالین اقتصادی معادن در سال جاری گفت: فعالین این حوزه می توانند با وثیقه گذاشتن پروانه معادن از این تسهیلات استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر