احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا قوت گرفت

عصر معدن- قیمت طلا روز سه‌شنبه با افزایش ارزش دلار آمریکا، تغییر چندانی نداشت و نزدیک به پایین‌ترین حد خود در پنج هفته اخیر که روز گذشته به آن سقوط کرده بود ایستاد.;

احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا قوت گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد رشد کرد و به 1288.87 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به 1282.50 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین حد از 25 ژانویه بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 0.2 درصد رشد کرد و به 1290.20 دلار رسید.

    دلار در برابر سبدی از شش ارزش بزرگ نزدیک به 96.816 واحد که بالاترین حد این شاخص در دو هفته گذشته بود و در معاملات دوشنبه به آن صعود کرده بود، ایستاد.

    ارز آمریکا از رشد بازده اوراق خزانه آمریکا، آمار اقتصادی مثبت شامل تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم و فروکش کردن نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصادی حمایت شده است.

    مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد تصور می‌کند آمریکا و چین در آستانه توافقی برای پایان دادن به جنگ تجاری هستند.

    با این حال افت بازارهای سهام آسیا که ناشی از تنزل دورنمای رشد اقتصادی چین بود، در معاملات روز سه‌شنبه از قیمت طلا پشتیبانی کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، چین روز سه شنبه اعلام کرد رشد اقتصادی 6 تا 6.5 درصدی در سال 2019 را هدف گذاری کرده که کمتر از رشد 6.6 درصدی در سال گذشته است.

    وینگ فانگ که یک معامله‌گر طلا است در یادداشتی تحقیقاتی اعلام کرد با توجه به کندی رشد اقتصاد جهانی و با ملایم شدن سیاست تحکیم پولی بانک‌های مرکزی، ما نسبت به بازار طلا بدبین نیستیم.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد هر اونس طلا ممکن است تا مرز 1271 دلار عقب نشینی کند زیرا این فلز حمایتی که در مرز 1289 دلار وجود داشت را شکسته است.

    ذخایر "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه 0.76 درصد نسبت به روز جمعه کاهش یافت. ذخایر طلای این صندوق امسال بیش از 2 درصد کاهش داشته است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 1531.89 دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، به 15.15 دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، 840.27 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر