انجمن جهانی فولاد گزارش داد:

کارنامه ۷۲ سال گذشته فولاد نمایانگر رشد ۱۰۰ برابری تولید فولاد خام جهان

عصر معدن- انجمن جهانی فولاد در تازه ترین گزارش خود از رشد ۱۰۰ برابری تولید جهانی فولاد خام طی ۷۲ سال اخیر خبر داد.;

کارنامه ۷۲ سال گذشته فولاد نمایانگر رشد ۱۰۰ برابری تولید فولاد خام جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، انجمن جهانی فولاد World Steel Association در تازه ترین گزارش خود از رشد 100 برابری تولید جهانی فولاد طی 72 سال گذشته خبر داد. این گزارش حاکی است که تولید جهانی فولاد از 189 میلیون تن در سال 1950 میلادی به یک میلیارد و 885 میلیون تن در سال 2022 میلادی افزایش یافته است.

    ایمیدرو و شرکت های تابعه و زیرمجموعه بر سکوی بیستم جهان

    ایمیدرو و شرکت های تابعه و زیرمجموعه(شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان و شرکت ملی فولاد ایران) با تولید 18 میلیون تن فولاد خام طی سال 2022 میلادی توانستند بر سکوی بیستم شرکت های فولادساز برتر جهان بایستند.

    این در حالی است که ایران با تولید 30 میلیون و 600 هزار تن فولاد خام طی سال گذشته میلادی توانست همچنان دهمین کشور فولادساز جهان به ثبت رسد.

    ایران دومین تولید کننده آهن اسفنجی جهان

    مجموع تولید آهن اسفنجی جهان طی سال 2022 میلادی 125 میلیون و 100 هزار تن اعلام شده است که از این میزان هند با تولید 42 میلیون و 300 هزار تن محصول در صدر جهان قرار دارد.

    این در حالی است که طی مدت یادشده، ایران با تولید 32 میلیون و 900 هزار تن آهن اسفنجی توانست به مقام نخست تولید در آسیا و رتبه دوم تولید این محصول در جهان دست یابد.

    همچنین تولید آهن خام ایران طی سال 2022 میلادی 2 میلیون و 500 هزار تن، مصرف این محصول 2 میلیون و 400 هزار تن و صادرات آن نیز 100 هزار تن گزارش شده است. گفتنی است میزان واردات آهن خام ایران طی سال گذشته میلادی صفر بوده است.

    مجموع تولید جهانی آهن خام طی سال 2022 میلادی یک میلیارد و 301 میلیون و 300 هزار تن و مصرف این محصول در جهان یک میلیارد و 301 میلیون و 400هزار تن به ثبت رسیده است.

    شرکت های چینی پیشتاز تولید فولاد

    چین توانست طی سال 2022 میلادی با تولید یک میلیارد و 180 میلیون تن فولاد خام در صدر فولادسازان جهان قرار گرفته و سهم 54 درصدی از تولید این محصول را به خود اختصاص دهد.

    این در حالی است که حضور پر رنگ شرکت های چینی نیز در بین 50 شرکت برتر فولادساز جهان به چشم میخورد. طی این مدت، گروه بائو استیل چین China Baowu Group با تولید 131 میلیون و 400 هزارتن فولاد خام در صدر شرکت های فولادساز جهان ایستاد. همچنین گروه آنستیل چین Ansteel Group نیز با تولید 55 میلیون و 650 هزار تن محصول به عنوان سومین شرکت فولادساز جهان به ثبت رسید.

    انجمن جهانی فولاد میزان تولید شرکت فولادساز آرسلور میتال ArcelorMittal را 68 میلیون و 890 هزار تن عنوان کرده و این شرکت را دومین شرکت فولادساز جهان طی سال گذشته میلادی اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر