در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با جمعی از تولیدکنندگان فولاد؛

راهکارهای افزایش تولید و صادرات فولاد بررسی شد

عصر معدن- در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با جمعی از تولیدکنندگان فولاد و محصولات فولادی راهکارهای افزایش ظرفیت تولید این محصولات بررسی شد.;

راهکارهای افزایش تولید و صادرات فولاد بررسی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رضا رحمانی دوشنبه در نشست مشترک با جمعی از تولیدکنندگان فولاد و محصولات فولادی ضمن بررسی وضعیت این صنعت، به بحث و تبادل نظر پیرامون افزایش ظرفیت تولید این محصول پرداخت.
    در این نشست، فعالان حوزه فولاد با برشمردن مشکلات این صنعت، گزارشی از طرح های در حال ساخت ارائه کردند.
    همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم افزایش تولید ساخت داخل به ویژه محصولات خاص صنعتی تاکید کرد و از برنامه ریزی برای افزایش صادرات فولاد و محصولات فولادی در سال 98 خبر داد.
    وی همچنین بر تولید ورق مورد نیاز صنایع نفت و گاز تاکید کرد و افزود: تولید ورق صنایع لوازم خانگی از جمله یخچال و ماشین لباس شویی و تامین حداکثری قطعات خودرو با استفاده از فولاد داخل از جمله مواردی است که در سال 98 باید مورد توجه قرار گیرد.
    وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به تامین فولاد صنعت لوله و پروفیل نیز یاد آور شد:در جابجایی محصولات فولادی توسعه ناوگان بخصوص استفاده از حمل و نقل ریلی اهمیت ویژه ای دارد.
    رحمانی تصریح کرد:شرکت فولاد و شرکت های بزرگ فولادی باید به تامین مواد اولیه واحد های تولید داخل در سال جاری اهتمام ویژه داشته باشند.
    بر اساس آمارهای جهانی، ایران در سال 2018 بیش از 25 میلیون تن فولاد تولید کرد که 4 میلیون تن بیش از تولید سال 2017است. با این حجم از تولید، ایران در سال گذشته میلادی در جایگاه دهمین تولید کننده بزرگ فولاد جهان قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر