خطر بزرگ برای اقتصاد جهانی در راه است

عصر معدن- آیا جنگ تجاری به اورانیوم غلبه می کند.;

خطر بزرگ برای اقتصاد جهانی در راه است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، دولت ترامپ تحقیقات خود را مبنی بر این که آیا واردات اورانیوم امنیت ملی را تهدید می کند، آغاز کرده است، حرکتی که ممکن است منجر به تعرفه سوخت هسته ای شود.
    معاون بازرگانی روز چهارشنبه اعلام کرد که آیا میزان فعلی و شرایط واردات مواد معدنی اورانیوم و واردات محصولات به ایالات متحده تهدید محسوب شده و امنیت ملی را تحت تاثیر قرار دهد.
    البته این تحقیقات  باعث افزایش تنش های تجاری می شود که صندوق بین المللی پول درباره آن هشدار می دهد و نشان دهنده بزرگترین خطر برای اقتصاد جهانی است. معدنچیان اورانیوم ایالات متحده کمتر از 5 درصد از مصرف داخلی برای این فلز را تامین می کنند و می گویند که این رقم به طور فزاینده ای  رقابت با شرکت های دولتی یارانه ای در خارج از کشور را دشوار می کند.
    ایالات متحده تولید اورانیوم لازم برای نیروهای نظامی و برق را از 49 درصد به 5 درصد از مصرف داخلی کاهش داده است.
     اما در این میان مشکلی که با آن مواجه شد، عرضه جهانی بود که باعث شد قزاقستان، بزرگترین تولید کننده جهان، در سال گذشته کاهش یابد. Cameco Corpکانادا نیز بزرگترین تامین کننده آمریکای شمالی، در ماه نوامبر بوده است.
    تولید کنندگان اورانیوم ایالات متحده شرکت Energy Fuels و Ur-Energy Inc. در ماه ژانویه تقاضا دادند که وزارت بازرگانی تحقیق در مورد ماده 232 قانون تجارت 1962 را تصویب کند، همان پیش بینی که رییس جمهور برای مقابله با تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم  داشت.
    به گفته اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، کانادا و قزاقستان منابع اصلی واردات اورانیوم ایالات متحده هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر