مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها تاکید کرد:

هفته معدن اکسپوی دبی، فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی

عصر معدن- مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: هفته معدن فرصت ویژه‌ای برای نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های معدن و صنایع معدنی کشور به جهانیان و جذب سرمایه‌گذار خارجی برای حضور در این بخش است.;

هفته معدن اکسپوی دبی، فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از از شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران، «حسن زمانی» در نشستی با بیان اینکه ایران یکی از زیباترین و پرجاذبه ترین پاویون های رویداد جهانی اکسپو 2020 دبی را در اختیار دارد، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، علاوه بر برنامه‌های روزانه یک رویداد خاص به صورت هفتگی اجرایی خواهد شد که هفته معدن نخسین رویداد است.

    وی افزود: از زمان برگزاری اکسپو دبی در نهم مهرماه، بخش معدن یکی از فعال‌ترین بخش های پاویون ایران، بیشترین بازدیدکننده های بسیاری را داشته که نشان‌دهنده علاقه مخاطبان اکسپو به این بخش است.

    زمانی با اعلام اینکه پاویون جمهوری اسلامی ایران در این هفته همه امکانات خود را در اختیار بخش معدن کشور قرار خواهد داد، خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه باید از خام‌فروشی محصولات معدنی پرهیز شود و می‌توان با فرآوری محصولات معدنی، آنها را با ارزش بالاتری صادر کرد، برگزاری این هفته بهترین فرصت برای جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

    وی با بیان اینکه شاهد تغییراتی در محتوای پاویون ایران خواهیم بود، ادامه‌داد: مطابق برنامه‌ریزی از هفته آینده تغییراتی در بخش فرش انجام خواهد شد، همچنین در راستای استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، محتوای جدیدی در برخی سالن‌ها اضافه خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در ادامه خاطرنشان‌کرد: ایران برای نخستین بار در اکسپو دبی مزیت‌های خود را ارائه می‌کند و برای نخستین بار شاهد حضور بخش معدن، فرش و های‌تک (با فناوری بالا) در رویداد اکسپو بوده‌ایم.

    وی تصریح‌کرد: در رویداد جهانی اکسپو جهانیان شناخت لازم را از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران در حوزه‌های مختلف کسب خواهند کرد و دولت نیز در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام داده است.

    فرصتی برای معرفی بخش معدن کشور

    همچنین در این نشست، «محمدرضا بهرامن» رییس خانه معدن ایران با تاکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها در معرفی پتانسیل‌های کشور در اکسپو دبی، گفت: ایران در میان 10 کشور برتر جهان از نظر ذخایر معدنی قرار دارد و اکسپو فرصت ویژه ای برای جذب سرمایه‌گذار خارجی و معرفی قابلیت‌های بخش معدن کشور است.

    وی تاکید کرد: از آغاز اکسپو بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نشست‌های متعددی با نمایندگان کشورهای خارجی در حوزه معدن برگزار شده و موفقیت‌های بسیاری در این زمینه به دست آمده است.

    بهرامن افزود: از 192 کشور حاضر در اکسپو تاکنون 50 کشور در بخش معدن با ما ارتباط برقرار کرده‌اند که منجر به کسب نتایج مطلوبی شده است.

    رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه حتی ایرانی‌های مقیم خارج از کشور نیز از پتانسیل‌های بخش معدن ایران مطلع نیستند، هفته معدن را فرصتی مناسب برای معرفی بخش معدن ایران به دیگر کشورها دانست.

    وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده در هفته معدن هر روز این هفته به یکی از بخش‌های معدن کشور اختصاص داده شده است، ادامه‌داد: روزهای هفته معدن شامل معدن و مصالح ساختمان و سنگ نما، معدن و صنعت مس، معدن و صنعت سرب معدن و صنعت آلومینیوم، معدن و سنگ‌آهن و فولاد، معدن و طلا و معدن و بخش استارت‌آپ‌ها می‌شود.

    وی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل‌های ایران می توانیم 50 درصد از مصالح ساختمانی منطقه را تامین کنیم، همچنین ایران صاحب دومین معدن بزرگ سرب و روی جهان است.

    به گزارش ایرنا،  هفته معدن در اکسپو2020 دبی، از تاریخ 27 آذرماه تا چهارم دی ماه1400 در محل پاویون ایران در اکسپو 2020، با هدف ارتقای جایگاه و توسعه فرهنگ معدن‌کاری و همچنین ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاری در بخش معدن کشور برگزار ‌می‌شود.

    اکسپو یا نمایشگاه جهانی، مجموعه نمایشگاهی است که هر پنج سال یک‌بار در یکی از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود و هر کشور، دستاوردهای گوناگونش را در گذشته، حال و آینده به نمایش می‌گذارد.

    این رویداد، فرصتی طلایی برای عرضه دستاوردها در جهت جذب سرمایه و مراودات بین‌المللی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی کشورها به ویژه شهرهای میزبان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر