غریب پور در جمع مدیران آلومینای ایران:

ایمیدرو آماده دوبرابر کردن ظرفیت تولید آلومینای ایران است/ ۱۰ معدن کوچک در سفر روحانی راه اندازی می شوند

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو بر دو برابر شدن ظرفیت تولید پودر آلومینا در شرکت آلومینای ایران تاکید کرد.;

ایمیدرو آماده دوبرابر کردن ظرفیت تولید آلومینای ایران است/ ۱۰ معدن کوچک در سفر روحانی راه اندازی می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» خداداد غریب پور که در بدو ورود به شرکت آلومینای ایران و پیش از برنامه افتنتاح کارخانه آلومینیوم جاجرم، در جمع مدیران این شرکت سخن می گفت، ابتدا با تبریک به مناسبت میلاد امام رضا (ع) تصریح کرد: ایمیدرو آماده دو برابر کردن ظرفیت تولید در این شرکت است به طوری که ظرفیت سالانه از 250هزار تنی فعلی به 500هزار تن افزایش یابد.

    وی ادامه داد: در صورت کشف ذخایر جدید بوکسیت می توان خوراک جدیدی برای پروژه توسعه تامین و پروژه دوبرابر شدن ظرفیت را عملی کرد.

    غریب پور از توسعه اکتشاف به عنوان یکی از اولویت های ایمیدرو یاد کرد و گفت: برنامه ای برای اجرای 300هزار کیلومتر مربع به وزارت صنعت معدن و تجارت ارایه کرده ایم و موافقت اولیه هم کسب شده است.

    رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر بهره گیری از توان بخش خصوصی در اکتشاف اظهار داشت: پیش بینی کرده ایم که 100هزار کیلومتر مربع با مشارکت کنسرسیوم های بزرگ معدنی و 200هزار کیلومتر مربع توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اجرا شود.

    وی اظهار امیدواری کرد: با انجام اکتشافات جدید بتوان ذخایر بوکسیت در کشور را افزایش داد.

    برنامه احیای معادن کوچک استان در سفر رییس جمهور

    غریب پور همچنین به برنامه یک روزه سفر رییس جمهوری به استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: فعال سازی 10 معدن کوچک استان در سفر امروز دکتر روحانی رییس جمهور را پیش رو داریم.

    وی افزود: این برنامه توسط بخش خصوصی و با حمایت ایمیدرو انجام شده است.

    غریب پور به فعال سازی طرح آلومینیوم جاجرم اشاره کرد و گفت: کارخانه ای که هم اکنون آماده افتتاح است تا سال 94 به عنوان پروژه ای نیمه تمام معرفی شده بود اما با کمک تمامی مدیران و کارشناسان فعلی و گذشته، طرح مجددا فعال شد و مسیر راه اندازی را طی کرد.

    وی با یادآوری پیشرفت 65درصد طرح از سال 94 تا پایان 97 افزود: در دوره دکتر کرباسیان، این طرح مشکلات را پشت سرگذاشت و مدیریت مهندس زارع نیز سبب ایجاد تحول در پروژه و راه اندازی آن شد.

    آلومینیوم جنوب، شهریور

    غریب پور همچنین به برنامه راه اندازی طرح آلومینیوم جنوب اشاره کرد و اظهار داشت: تا اوایل شهریور امسال این طرح نیز به تولید خواهد رسید و بدین ترتیب ظرفیت تولید آلومینیوم کشور به 770هزار تن افزایش خواهد یافت.

    رییس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش رشد بهره وری را مورد تاکید قرار داد و گفت: کاهش مصرف ارزی با اجرای سیاست های بومی سازی یکی از روش های موثر در رشد بهره وری است.

    وی خواستار مستقر کردن تیمی برای تعیین نیازهای ارزی و برطرف شدن آن ها از طریق بومی سازی در شرکت آلومینای ایران شد.

    غریب پور در عین حال توجه به رشد بهره وری تولید در این شرکت را مورد تقدیر قرار داد و گفت: به رغم پایین آمدن عیار مواد معدنی بوکسیت و کیفیت پایین آن، شاهد رشد و تثبیت تولید در این شرکت شده ایم.

    وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مسوولیت های اجتماعی و منظور کردن استانداردهای زیست محیطی از سیاست های اصلی ایمیدرو است که توسط شرکت آلومینای ایران نیز پیگیری و اجرا می شود.

    غریب پور افزود: امور رفاهی و ورزش و همچنین درمانی در جاجرم مورد توجه بیشتری قرار می گیرد.

    توسعه متوازن، کشف ذخایر جدید

    پیش از وی، تورج زارع مدیر عامل آلومینای ایران اظهار داشت: طرح آلومینیوم جاجرم دارای بیشترین نسبت بومی سازی در صنعت آلومینیوم نسبت به کارخانه های مشابه است.

    وی ادامه داد: تجهیزات به کاررفته در ساخت کارخانه آلومینیوم نیز از بهترین شرکت ها تامین شده است. زارع به توسعه متوازن در این شرکت اشاره کرد و گفت: با انجام حفاری های اکتشافی میزان ذخایر بوکسیت کشور افزایش دوبرابری یافت و اکنون به ذخایر 38 میلیون تنی دست یافته ایم.

    مدیر عامل شرکت آلومینای ایران یادآور شد: ذخایر پایین به عنوان پاشنه آشیل این کارخانه بود که خوشبختانه با انجام 50هزار متر اکتشاف، از آن مرحله عبور کردیم.

    وی درباره نیروهای شاغل در کارخانه آلومینیوم جاجرم گفت: 400 نفر از این رقم به صورت مستقیم و 1600 نفر نیز به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شده اند.

    زارع همچنین گفت: در شرکت آلومینای ایران نیز همزمان با بازنشستگی برخی از کارکنان اقدام به برگزاری آزمون و جذب نیرو کرده ایم که فرایند آن تا پایان سال به پایان می رسد و 360 نیروی جدید جذب شرکت می شوند.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر