روند صعودی طلا از شتاب افتاد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا تحت تاثیر انتظارات برای توقف روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا با وجود بهبود ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران، ثابت ماند.;

روند صعودی طلا از شتاب افتاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد رشد کرد و به 1282.31 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ثابت بود و در 1282 دلار ایستاد.

    به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز، سیگنال‌های بانک مرکزی آمریکا در خصوص احتمال عدم افزایش نرخ‌های بهره، مانع رشد ارزش دلار شده و به طلا کمک کرده است. اما از سوی دیگر اوضاع در بازارهای سهام سامان پیدا کرده است.

    در فاصله کمتر از دو هفته تا زمان برگزاری نخستین نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در سال 2019، مقامات این بانک تردیدی بر جای نگذاشته‌اند که مایل هستند روند افزایش نرخ‌های بهره را حداقل برای مدتی متوقف کنند.

    قیمت طلا از انتظارات برای نرخ‌های بهره پایین‌تر آمریکا پشتیبانی می‌شود، زیرا نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را افزایش می‌دهد.

    رشد آهسته‌تر اقتصاد جهانی، ریزش بازارهای سهام در سه ماهه آخر سال 2018 و تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا، اعتماد مصرفی را متزلزل کرده و روند افت هزینه‌ها بسیاری از مقامات بانک مرکزی آمریکا را نگران ساخته است.

    هر اونس طلا برای تحویل فوری از زمانی که در اواسط اوت به رکورد پایین 1159.96 دلار سقوط کرد، تحت تاثیر روند نزولی بازارهای سهام و افت ارزش دلار آمریکا بیش از 10 درصد رشد کرده است.

    معاملات بازارهای سهام آسیایی پس از این که وال استریت هفته گذشته چهارمین رشد هفتگی متوالی خود را به ثبت رساند، روز دوشنبه ثابت بود.

    بر اساس گزارش رویترز، آمارهایی که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد رشد اقتصاد چین در اواخر سال گذشته آهسته شده و نیاز برای اقدامات لازم از سوی دولت این کشور را که درگیر جنگ تجاری با آمریکا بوده است، مبرم کرد.

    سرمایه‌گذاران همچنین منتظر انتشار جزییات نقشه جایگزین ترزا می، نخست وزیر انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا (بریگزیت) هستند که قرار است اواخر روز دوشنبه اعلام شود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.4 درصد افزایش یافت و به 1382 دلار رسید. این فلز هفته گذشته تا رکورد بالای 1434.50 دلار صعود کرده بود.

    به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، قیمت پالادیوم در پی سودگیری معامله گران از رشد اخیر قیمت این فلز، کاهش پیدا کرده است.

    پالادیوم به دلیل نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه در آفریقای جنوبی و روسیه در بحبوحه تقاضای بالا، از ابتدای ژانویه تاکنون 9.5 درصد رشد قیمت داشته است

    هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 2.3 درصد کاهش یافت و به 796 دلار رسید و هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در 15.33 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر