معادن محلات ۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به سیل زدگان کمک کردند

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: معادن شهرستان محلات بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به سیل زدگان استان خوزستان کمک کردند.;

معادن محلات ۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به سیل زدگان کمک کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، «محمدرضا حاجی پور» در حاشیه نشست با نمایندگان واحدهای تولیدی اراک،  افزود: کمک های غیر نقدی بسیاری نیز از سوی معادن و صنایع استان جمع آوری شده که عصر امروز به خوزستان ارسال می شود.
    وی ادامه داد: استان مرکزی به عنوان استان معین خوزستان برای امدادرسانی به سیل زدگان معرفی شده و نقش صنایع و معادن استان موثر است.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: مذاکرات لازم با مدیران صنایع و معادن نقاط مختلف کشور انجام شده و تمامی فعالان این بخش نیز برای کمک رسانی به خصوص کمک های نقدی اعلام آمادگی کردند.
    حاجی پور افزود: روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان های استان مرکزی وظیفه دارند با همکاری فرمانداری ها نسبت به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی صنایع و معادن شهرستان خود اقدام و در اسرع وقت به مرکز استان ارسال کنند.
    وی افزود: هماهنگی های لازم با اداره کل راه آهن اراک مبنی بر ارسال بهنگام کمک های غیر نقدی به استان خوزستان انجام شده و عصر امروز نیز اولین محموله کمک های غیر نقدی صنایع و معادن استان مرکزی به خوزستان ارسال می شود.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: 21 کالای اساسی از سوی ستاد مدیریت بحران استان خوزستان مشخص شده و استان مرکزی موظف است 10 درصد از اقلام مورد نیاز سیل زدگان را فراهم کند.
    حاجی پور افزود: بخش عمده ای از کالاهای مورد نیاز سیل زدگان از قبیل ظروف یکبار مصرف، آب معدنی، حبوبات و انواع کنسرو در استان مرکزی تولید می شود و اقلامی را هم که در استان تولید نمی شود باید از سوی صنایع تهیه و به خوزستان ارسال شود.
    وی ادامه داد: اعزام تیم های تخصصی فنی و مهندسی نیز بخشی از کمک های صنایع استان مرکزی به سیل زدگان است که تا کنون 2 تیم 15 نفری از شرکت های واگن پارس و ماشین سازی برای ارزیابی خسارت ها و چگونگی همکاری این واحدهای تولیدی برای حل مشکلات به خوزستان اعزام شده اند.
    فرماندار شهرستان اراک نیز به ایرنا گفت: بخش قابل توجهی از تعهد استان مرکزی برای جمع آوری کمک های مردمی و ارسال به خوزستان سهم شهرستان اراک است که در این راستا نقش صنایع و معادن بیش از دیگر اقشار مردم موثر خواهد بود.
    «حسین بختیاری» افزود: مشکلات و چالش های بخش صنعت و معدن استان مرکزی به خصوص اراک بر هیچ کس پوشیده نیست اما اکنون که هموطنانمان در استان خوزستان نیازمند ابتدایی تر امکانات هستند، باید تمام دغدغه این قشر از جامعه حل مشکل مردم خوزستان باشد.
    بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی و حدود 400 معدن در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر