طلا کشش گرانی بیشتر را ندارد

عصر معدن- نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد در حالی که عده کثیری از تحلیلگران وال‌استریت قیمت طلا در بازه محدودی خواهد ماند اما سرمایه‌گذاران همچنان به بالا رفتن قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین هستند.;

طلا کشش گرانی بیشتر را ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، پس از این که قیمت طلا به پایین متوسط قیمت 50 روزه سقوط کرد و ادامه رشد ارزش دلار آمریکا، قیمت این فلز ارزشمند را در کوتاه مدت تحت فشار کاهشی قرار داد، عده کثیری از تحلیلگران نسبت به روند قیمت طلا نظر خنثی پیدا کردند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، 16 نفر شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر یا 50 درصد انتظار داشتند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت در حالی که پنج نفر یا 31 درصد افزایش قیمت و سه نفر یا 19 درصد کاهش قیمت را پیش‌بینی کردند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران  1855 نفر شرکت کردند که از میان آنها 479 نفر یا 56 درصد افزایش قیمت طلا و 222 نفر یا 26 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و 154 نفر یا 18 درصد هم نظری نداشتند.

    اگرچه شمار زیادی از سرمایه گذاران نسبت به چشم انداز کوتاه مدت قیمت طلا خوش بین مانده اند اما این خوش بینی به پایین‌ترین حد خود در بیش از سه ماه و نیم گذشته رسیده و به مدت چهار هفته متوالی کاهش داشته است.

    برای هفته گذشته اکثر  تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به روند افزایشی قیمت طلا خوش‌بین بودند. اما طلا تحت تاثیر رشد ارزش دلار هفته گذشته را با کاهش قیمت به پایان برد با این حال موفق شد بالای مرز 1500 دلار بماند. هر اونس طلا روز جمعه در بازار معاملات آتی آمریکا هشت دلار و 80 سنت یا 0.6 درصد کاهش پیدا کرد و در 1506 دلار و 40 سنت بسته شد و برای کل هفته حدود 1.1 درصد کاهش ثبت کرد.

    درصد درستی پیش بینی تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون 53 درصد بوده است.

    اگرچه برخی از تحلیلگران احتیاط بیشتری پیدا کرده اند اما هنوز آماده نیستند تا از خوش بینی نسبت به روند صعودی بلندمدت طلا دست بکشند.

    اوله هانسن از ساکسو بانک اظهار کرد انتظار دارد قیمت طلا در هفته جاری به سطح پایینتری کاهش پیدا کند اما این حرکت، یک تصحیح قیمت جزئی در روند صعودی پرقدرت این فلز ارزشمند است. وی به کیتکونیوز گفت:‌ تصور می‌کنم روند صعودی طلا تغییری نکرده است اما باید این فلز از رکورد پایین اخیر بهبود پیدا کند. با این حال اگر طلا در کوتاه مدت تا مرز 1450 دلار سقوط کرد، تعجب نخواهد کرد.

    جورج گرو، مدیرکل شرکت "آر بی سی ولث منیجمنت" پیش بینی کرد تقاضا برای خرید ارزان، از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد با این حال رشد ارزش دلار آمریکا، مانع اصلی افزایش قیمت طلا خواهد بود.

    اگرچه طلا هفته گذشته بیش از یک درصد کاهش قیمت داشت اما برخی از تحلیلگران به دلیل ابهاماتی که در بازار وجود دارد نسبت به روند صعودی طلا در کوتاه مدت خوش بین مانده اند.

    آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی "آدریان دی" به کیتکونیوز گفت: مسائل زیادی از بریگزیت تا استیضاح رییس جمهور آمریکا، اختلافات تجاری و تسهیل سیاست پولی وجود دارد که از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر