آمریکا آلومینیوم روسیه را هدف قرار می‌دهد

عصر معدن- بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت بایدن در واکنش به حملات موشکی روسیه در اوکراین در حال بررسی ممنوعیت کامل واردات آلومینیوم روسیه است.;

آمریکا آلومینیوم روسیه را هدف قرار می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت بایدن در واکنش به حملات موشکی روسیه در اوکراین در حال بررسی ممنوعیت کامل واردات آلومینیوم روسیه است.

    بر اساس این گزارش، کاخ سفید سه گزینه را برای این موضوع در نظر دارد که می‌تواند شامل ممنوعیت کامل واردات، افزایش تعرفه‌ها به نحوی که ممنوعیت مؤثری را اعمال کند و یا تحریم شرکت روسال که این فلز را در روسیه تولید می‌کند، شود.

    منابع آگاه به این رسانه گفتند که دولت ایالات متحده در ابتدا تحریم آلومینیوم روسیه را به دلیل ترس از اختلال در تامین کنندگان جهانی متوقف کرده بود.

    بیشتر بخوانید
    بحران انرژی یک کارخانه آلومینیوم در اتحادیه اروپا را مجبور به تعطیلی کرد

    وزیر خزانه داری آمریکا سقف قیمت نفت روسیه را اعلام کرد

    با این حال، محصولات کمتری برای ایالات متحده و متحدان آن باقی مانده است تا بتوانند در واکنش به جنگ اوکراین واردات آنها را از روسیه ممنوع کنند. این منابع خاطرنشان کردند که مذاکرات کاخ سفید درباره این موضوع برای هفته ها ادامه داشته است.

    کارشناسان بخش صنعت هشدار داده اند که چنین اقدامی می تواند بازارهای فلزات را در سراسر جهان بی ثبات کند.

    تحریم آلومینیوم، که برای اکثر صنایع سنگین حیاتی است، به طور بالقوه می تواند مصرف کنندگان در ایالات متحده و سایر کشورها را مجبور به عجله برای یافتن فلز جایگزین کند.

    روسیه بعد از چین دومین تولید کننده آلومینیوم در جهان است. داده های نقل شده توسط بلومبرگ نشان می دهد که تنها در ایالات متحده، روسیه به طور سنتی حدود 10 درصد از کل واردات آلومینیوم این کشور را تأمین می‌کند.

    آمارها نشان می دهد که این کشور سومین صادرکننده بزرگ آلومینیوم به ایالات متحده در ماه اوت بوده است.

    پس از انتشار اخباری مبنی بر تحریم احتمالی عرضه روسیه، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن 7 درصد افزایش یافت.

    هفته گذشته، بورس فلزات لندن که بزرگترین بورس فلزات صنعتی در جهان محسوب می‌شود، مقاله‌ای را برای تعیین اینکه آیا این فلز روسی باید در این بورس ممنوع شود یا خیر، منتشر کرد.

    انگلیس همچنین تحویل محموله‌های جدید روی و مس روسیه به انبارهای خود را به عنوان بخشی از تحریم‌های اعمال شده بر مسکو توسط دولت بریتانیا در ماه گذشته محدود کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر