سنگ ایران به نام ترکیه صادر می شود /سنگ قبرهای چینی در ایران

عصر معدن- رئیس اتحادیه سنگ بر و سنگ تراش از وجود بیش از ۱۰۰ نوع سنگ تراورتن و مرمریت بی نظیر در جهان در معادن ایران خبر داد.;

سنگ ایران به نام ترکیه صادر می شود /سنگ قبرهای چینی در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، مهدی ملک زاده با اشاره به اینکه این سنگ ها با کیفیت بسیار بالا فقط در معادن ایرانی وجود دارد، افزود: به دلیل نبود بازاریابی مناسب برای این سنگها که متقاضیان خارجی نیز دارد مانع از صادرات فرآوری شده آنها به بازار های جهانی می شود.
    وی با بیان اینکه صادرات فرآوری سنگ ها، 5 برابر صادرات خام آنها درآمد ارزی برای کشور دارد گفت: هزینه تمام شده فرآوری سنگ ها در ایران 30 درصد بیشتر از کشور چین است که این دلیل دیگری برای صادرات سنگ بصورت خام است.
    رئیس اتحادیه سنگ بر و سنگ تراش با اشاره به فرسودگی تجهیزات و دستگاه های سنگ تراشی و سنگ بری ادامه داد: این صنعت می تواند اشتغال زایی قابل توجهی در کشور ایجاد کند اگر بتوان بازارهای صادراتی برای محصولات آن فراهم کرد.
    ملک زاده با بیان اینکه سنگ های ایرانی بصورت خام صادر و پس از فرآوری در چین،­ ترکیه و ایتالیا با نام آن کشورها صادرات مجدد می شود گفت: حضور در نمایشگاه های جهانی یکی از بهترین روش های عرضه سنگ ایران در بازار های جهانی است که متاسفانه برای حضور تولید کنندگان حمایتی وجود ندارد.
    وی با اشاره به واردات سنگ قبر از چین افزود: سنگ نما و کف نیز از ترکیه و ایتالیا وارد کشور می شود.
    ملک زاده رونق صنعت سنگ را سبب فعال شدن بیش از 10 نوع صنعت اعلام کرد و ادامه داد: ایران از لحاظ ظرفیت معدنی در رتبه نخست جهان قرار دارد اما سهمی در صادرات سنگ فرآوری شده ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر