سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت:

۲ هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان مرکزی وصول شد

عصر معدن- سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن امسال در این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۶ درصد رشد دارد.;

۲ هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان مرکزی وصول شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایرنا، علی جودکی افزود: 41 پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی 13 هزار و  965 تن ظرفیت استخراج امسال در استان مرکزی صادر شد که نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.

    وی ادامه داد: 665 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سال جاری از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی صورت گرفته که در این فرآیند 168 فرصت اشتغال جدید ایجاد شد.

    سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه 13 پروانه اکتشاف و 17 گواهی کشف امسال در نقاط مختلف این استان صادر شده است، اظهار داشت: بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت این سازمان در دستور کار قرار دارد.

    جودکی بیان کرد: 36 نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با 100 فقره و سنگ لاشه 98 فقره بوده و اغلب این معادن در شهرستان‌های محلات و ساوه و زرندیه مستقر هستند.

    619 معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج 26 میلیون 400 هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون 355 هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری 6 هزار و 94 میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و چهار هزار و 644 نفر نیز در این بخش به کار اشتغال دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر