تحلیل و ارزیابی طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد

عصر معدن- با هدف بررسی ابعاد مختلف طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد نشستی با حضور مدیران و کارشناسان این منطقه و اعضای شورای پژوهش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد;

تحلیل و ارزیابی طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در این نشست تخصصی ، مقوله هایی مانند اهداف، صنایع پیش بینی شده، مطالعات بازار، ظرفیت صنایع، متغیرهای تاثیر گذار بر طرح، مراحل اجرایی و عملیاتی و فرایند اخذ مجوزهای قانونی  مورد کنکاش قرار گرفت.
    مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در این ارتباط ضمن تبیین  فعالیت و عملکرد این مجموعه از تلاش های صورت گرفته برای انطباق فعالیت ها با برنامه ها، اهداف و خط مشی ها گزارشی ارایه کرد.
    محمد آشفته آج بیشه با دعوت از مدیران حاضر در این نشست برای بازدید میدانی از سایت منطقه لامرد گفت:  خدمات و عملکرد در این منطقه  همراستا با اهداف اقتصاد مقاومتی و در پیوند با  اسناد بالا دستی تعریف و به اجرا در آمده است.
    وی از  تکمیل زیر ساخت ها، ایجاد  محورهای مواصلاتی و دسترسی، شروع عملیات اجرایی بندر پارسیان،گازرسانی به صنایع،تکمیل شبکه فیبر نوری، تامین و انتقال آب مورد نیاز صنایع  و برخورداری از برق پایدار مورد نیاز به عنوان اهم اقدامات  در مسیر  بستر سازی برای توسعه منطقه متبوعش خبر داد.
    در این نشست مدیران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با طرح سوالات و تشریح دیدگاههای خود اظهار امیدواری کردند در طرح جامع این منطقه همه زوایای توسعه ای و در چارچوب استانداردهای ملی و بین المللی  در نظر گرفته شود.
    مدیر دفتر برنامه ریزی، بودجه و سرمایه گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: با عنایت به شرایط خاصی که در آن قرار داریم  انتظار می رود از همه ظرفیت ها و توانمندی های منطقه ای برای به ثمر رسیدن اهداف ایجاد این منطقه  استفاده بهینه و مطلوب شود.
    محمدرضا عبدالرحیمی افزود: مباحث شاخص های کلان سیاسی و اقتصادی و توجه به چشم اندازها در محیط رقابتی ایجاب می کند تا  عملکردهایمان منجر به بهبود فرایندها شود.
    بر پایه این گزارش سایر مدیران  و کارشناسان نیز به بیان نقطه نظرات خود در این خصوص پرداختند.
    منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس واقع است و میزبان صنایعی مهمی چون آلومینیوم است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر