رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

صدور مجوز احداث چهارمین کارخانه فرآورده های پتروشیمی در منطقه پارسیان

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو از صدور موافقت اصولی احداث چهارمین کارخانه فرآورده های پتروشیمی در زنجیره GTX در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان خبر داد.;

صدور مجوز احداث چهارمین کارخانه فرآورده های پتروشیمی در منطقه پارسیان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور با بیان این مطلب اظهار داشت: ظرفیت 4 طرح پیشنهادی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در زمینه تولید فروآرده های پتروشیمی در زنجیره GTX برای اجرا در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان حدود 2.8 میلیون تن است.
    وی افزود: این طرح ها در زمینه تولید متانول، پلی پروپیلن، پلی اتیلن، بنزین پیرولیز، گاز مایع و غیره است که مجموع سرمایه گذاری این طرح ها، 6.4 میلیارد دلار است که پیش بینی شده 4 ساله احداث شود و با پیگیری ایمیدرو این طرح ها شتاب می گیرند.
    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به جزئیات زیرساختی طرح های آماده اجرای پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان تصریح کرد: برای این طرح ها، 320 هکتار زمین در نظر گرفته شده است. این طرح ها 255 مگاوات برق و 44 میلیون متر مکعب آب نیاز دارند.
    وی ادامه داد: خوراک این طرح ها، گاز طبیعی است که در مجموع 18.7 میلیون متر مکعب نیاز دارد که فراخوان مناقصه ایستگاه تقلیل فشار گاز به مبلغ 215 میلیارد تومان در حال انجام است که به زودی احداث ایستگاه وارد فاز اجرایی می شود .
    بنا به این گزارش، در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، فرصت های سرمایه گذاری برای تولید 18 میلیون تن محصولات پتروشیمی، 4 میلیون تن فولاد، 600 هزار تن آلومینیوم و 4 میلیون تن پودر آلومینا در نظر گرفته شده است.
    همچنین، در بخش زیرساختی، احداث نیروگاه برای تولید 4300 مگاوات برق و تولید 750 هزار مترمکعب آب پیش بینی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر