مدیر مجتمع سنگان:

ارسال سنگ آهن به ذوب آهن اصفهان طی ۵ سال ادامه دارد

عصر معدن- مدیر مجتمع سنگان تاکید کرد: از یک ماه گذشته ارسال سنگ آهن به ذوب آهن اصفهان آغاز شده است. علی همتی تاکید کرد: حتی یک کیلو از سنگ آهن مجتمع سنگان به خارج کشور صادر نشده است.;

ارسال سنگ آهن به ذوب آهن اصفهان طی ۵ سال ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، همتی با اشاره به گزارشی که به تازگی از سوی صدا و سیما پخش شده، گفت: صادراتی که اکنون از ناحیه خواف در استان خراسان رضوی انجام می شود مربوط به معادن پلاسری و متعلق به بخش خصوصی است در حالی که این مجتمع وابسته به ایمیدرو، تمامی تولیدات خود را در اختیار زنجیره فولاد داخل کشور می گذارد.

    وی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری بر جلوگیری از خام فروشی، افزود: به رغم اینکه تامین خوراک ذوب آهن در تعهدات این مجتمع نیست اما با مکاتبات انجام شده وزارت صنعت معدن و تجارت و هیات دولت،‌ مصوبه ای برای ارسال سنگ آهن دانه بندی به آن شرکت صادر شد.

    همتی با بیان اینکه بخشنامه های وزارت صنعت معدن و تجارت و سیاست ایمیدرو نیز بر تامین نیاز تولیدکنندگان داخلی استوار است، اظهار داشت: از یکماه گذشته ارسال سنگ آهن دانه بندی به شرکت ذوب آهن اصفهان آغاز شده و تاکنون 113هزار تن از این ماده معدنی – به صورت زمینی و ریلی- به مقصد آن شرکت ارسال شده است.

    وی یادآور شد: ذوب آهن اصفهان، تا پایان سال یک میلیون تن سنگ آهن از مجتمع سنگان درخواست دارد که پیش بینی می شود این میزان تقاضا در موعد مقرر تحویل آن شرکت شود.

    مدیر مجتمع سنگان تاکید کرد: به دنبال هماهنگی با راه آهن منطقه، به منظور تامین سریع تقاضای ذوب آهن اصفهان فعالیت بخش ریلی سنگان را به حدود دو برابر افزایش داده ایم به طوری که هم اینک 24ساعته خط آهن این ناحیه در حال ارسال محصول به مقصد ذوب آهن است.

    وی افزود: سنگان، تا 5 سال آینده تعهد دارد سالانه یک میلیون تن سنگ آهن به ذوب آهن اصفهان ارسال کند.

    هیچگونه مزایده فروش هم نداشته ایم

    همتی تاکید کرد: با توجه به اینکه پیش بینی کرده بودیم که تولیدکنندگان فولاد در شرایط تحریم نیاز مبرم به سنگ آهن دارند، امسال هیچگونه مزایده ای برای فروش سنگ آهن برگزار نکرده ایم و تمامی تولیدات در اختیار شرکت های داخلی قرار گرفته است.

    وی تاکید کرد: مجتمع سنگ آهن سنگان، طبق برنامه های ایمیدرو و وزارت صنعت معدن و تجارت، تامین خوراک تولید 17.5 میلیون تن سنگ آهن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله برای شرکت های مستقر در مجتمع سنگان را در حال اجرا دارد. ‌

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر