جعفری در آیین افتتاح آزمایشگاه گوهرسنگ مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران مطرح کرد:

ساختار صنعت گوهرسنگ هدفمند شود

شکل گیری جریان نخبگی؛ الزام توسعه است

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: به منظور توسعه حوزه گوهرسنگ، ساختار این صنعت باید هدفمند شود و با کمک بخش خصوصی، برنامه های این حوزه را اجرا کرد.;

ساختار صنعت گوهرسنگ هدفمند شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه الله جعفری که امروز در آیین افتتاح آزمایشگاه گوهرشناسی و گوهرتراشی مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران سخن می گفت، افزود: توسعه در صنعت گوهرسنگ نیاز به جریان سازی و ساختاری شدن تمام ارکان این حوزه دارد.

    وی گفت: در این راستا ایمیدرو در بخش های مختلف همچون اکتشاف، آموزش و توسعه مراکز آموزشی این بخش برنامه های در حال اجرا دارد.

    تربیت نیروی ماهر
    جعفری با بیان اینکه تربیت و جذب نیروی ماهر از الزامات حوزه معدن و صنایع معدنی محسوب می شود، اعلام کرد: در حوزه گوهرسنگ و به منظور اشتغالزایی فراگیر آن، پویایی آموزش از جایگاه ویژه ای برخوردار است و ایمیدرو در جهت توسعه آموزش این بخش، حمایت های مالی لازم را خواهد داشت.

    ایجاد جریان نخبگی
    رییس هیات عامل ایمیدرو با اعلام اینکه ایمیدرو بسترساز توسعه است، افزود: در مسیر توسعه معدن و صنایع معدنی به دنبال ایجاد جریان نخبگی هستیم و این مهم از راهبردهای مهم توسعه است.

    نیروی انسانی؛ سرمایه مرکز تحقیقات
    جعفری گفت: سرمایه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران نیروی انسانی آن است. به هر میزان مقوله آموزش در این مجموعه پویا باشد؛ دستیابی به اهداف تسهیل و تسریع خواهد شد.

    مساله یابی و تعریف راه حل
    وی تاکید کرد: برای پیشبرد اهداف و تعالی سازمانی، شرایط در مرکز تحقیقات و دیگر مجموعه ها باید به صورتی باشد که عارضه یابی، مسئله یابی و تعریف راه حل در برنامه ها گنجانده شود تا شاهد اقدامات اثربخش باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر