غریب‌پور در گفت‌وگو با «عصرمعدن» اعلام کرد:

استفاده بیشتر از صندوق ضمانت صادرات در دستور کار است

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: به دنبال استفاده بیشتر از تسهیلات صندوق ضمانت صادرات هستیم.;

استفاده بیشتر از صندوق ضمانت صادرات در دستور کار است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱:۰۰

    خداداد غریب پور در گفت و گو با «عصرمعدن»، با اشاره به حمایت از صنایع فلزی در شرایط تحریم، اظهار کرد: تصمیم ما بر این است تا در سال جاری بیشتر از تسهیلات صندوق ضمانت صادرات استفاده کنیم. زیرا تا کنون بیشتر تمرکز این صندوق به سایر بخش های صنعتی بوده اما در حال حاضر تلاش ما این است که امسال بیشتر از تسهیلات آن استفاده کنیم.
    وی ادامه داد: البته خوشبختانه محصولات معدنی ما به 123کشور دنیا صادر می‌شود که این خود بخشی از مسائل را پوشش داده و کار ما را آسان می‌کند. درواقع پرتفوی بالای کشورهای گیرنده محصولات ایران، یکی از راهکارهایی است که صادرات را مدیریت می‌کند.
    رییس هیات عامل ایمیدرو در ادامه با اشاره به حمایت از معادن کوچک نیز بیان کرد: خوشبختانه ایجاد واحد سیار فرآوری در معادن کوچک دستاورد اقدامات تحقیقاتی بوده است. امسال تصمیم بر آن است برای 150معدن کوچک بسته اجرایی تهیه کرده و 50معدن در 15 استان کشور را فعال کنیم. این موضوع یکی از پروژه های ما در سال رونق تولید ملی است.
    به گفته غریب پور، با اجرای این کار هم شاهد اشتغال زایی و هم ارزش افزوده در مهادن کوچک خواهیم بود. در کنار آن منجر به توسعه و توازن منطقه خواهد شد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره جلسه اخیر خود با سازمان نظام مهندسی معدن ایران، اظهار کرد: تفاهمنامه ای در 3بخش آموزشی، پژوهشی و سرمایه گذاری به امضا رسید که براساس آن، قرار بر این شد که در بخش آموزشی از خدمات سازمان نظام مهندسی معدن ایران در سراسر کشور استفاده کنیم. همچنین در زمینه پژوهشی قرار است کارهای تحقیقاتی را با هم انجام دهیم و در حوزه سرمایه گذاری به دنبال جذب سرمایه در بخش تولید خواهیم بود. البته همکاری در زمینه آموزش از قبل وجود داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر