پیشنهاد عمانی ها روی میز شرکت MME

عصر معدن- جمشید ملارحمان سرپرست ایمیدرو از آغاز نصب نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی پِرِد، در چین خبر داد.;

پیشنهاد عمانی ها روی میز شرکت MME
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، ملارحمان با تاکید بر اینکه این طرح، نخستین پروژه برون مرزی ایران در آهن اسفنجی است،‌ تصریح کرد: این طرحی مشترک بین ایران و چین است که نقش شرکت ایرانی "ام ام ایی" ارایه تکنولوژی و بخشی از تامین تجهیزات است.

    وی افزود: طبق بازدیدی که اخیرا مدیران "ام ام ایی" از این پروژه داشتند،‌ مراحل نصب تجهیزات آغاز شده و امیدواریم کارخانه احیای مستقیم ایرانی (PERED) به ظرفیت 300هزار تن، سال آتی به بهره برداری برسد.

    ملارحمان اظهار داشت: مسئولان شرکت چینی "سی اس تی ام" در جلسه ای مشترک ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص روند پیشرفت پروژه، تمایل خود را برای امضا تفاهم نامه همکاری مشترک و اخذ لیسانس پِرِد به نمایندگی از شرکت MME برای بازاریابی در چین را داشتند که این موضوع در حال انجام است.

    سرپرست ایمیدرو یادآور شد: برنامه همکاری MME ایران در پیشبرد پنج پروژه استانی(طرح های فولادی) در داخل کشور همچنان در حال اجراست.

    پیشنهاد عمانی ها روی میز "ام ام ایی"

    از سوی دیگر حسن کرباسچی مدیر عامل شرکت ام ام ایی، خبر دیگری از برنامه های برون مرزی صنعت فولاد ایران داد. به گفته کرباسچی، پیشنهاد دیگری از یک مجموعه بخش خصوصی در کشور عمان به منظور احداث واحد احیای مستقیم در دست بررسی است که در صورت به نتیجه رسیدن، برنامه اجرایی آن صورت خواهد گرفت.

    وی یادآور شد: PERED روشی بهینه‌سازی شده برای تولید آهن اسفنجی است که از مزایای آن می توان به کاهش سرمایه اولیه، مصرف آب، برق و گاز کمتر، سازگاری بیشتر با محیط زیست، بازدهی بسیار بالا و کاهش هزینه تعمیر و نگهداری اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر