مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور اعلام کرد:

برنامه چندجانبه ایمیدرو برای توسعه گوهرسنگ در استان‌ها

دوره های آموزشی در ۳۱ مرکز برگزار می شود

عصر معدن- مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور اعلام کرد: ایمیدرو با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کشور در حوزه صنعت گوهرسنگ در استان‌های مختلف، برنامه چندجانبه ای را اجرایی می کند.;

برنامه چندجانبه ایمیدرو برای توسعه گوهرسنگ در استان‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سید ابومحمد هاشمی با بیان این مطلب گفت: ایمیدرو در راستای هموارسازی مسیر توسعه صنعت گوهرسنگ کشور، برنامه‌های وسیعی را در بخش‌های مختلف از جمله مطالعات اکتشافی، راه‌اندازی آزمایشگاه و آموزشکده‌ها و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه گوهرسنگ را به اجرا می گذارد.

    وی افزود: مطالعات اکتشافی گوهرسنگ‌ها، بخشی از اقدامات توسعه‌ای ایمیدرو است که طبق برنامه زمان‌بندی در فازهای شناسایی-پی‌جویی، غربالگری در استان‌های کشور و اکتشافات سراسری یاقوت و زمرد پیگیری می‌شود.


    برنامه برگزاری دوره های آموزشی گوهرسنگ در 31 مرکز

    مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی تراش گوهرسنگ‌ها برای توسعه اشتغال این صنعت تشریح کرد: اجرای این برنامه در 31 مرکز (استان‌های مختلف) در قالب قرارداد بین ایمیدرو و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در دست اقدام است.

    وی ادامه داد: همچنین، ایجاد و راه‌اندازی آزمایشگاه گوهرسنگ در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران و تجهیز و ایجاد آموزشکده تراش گوهرسنگ در مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد اجرایی می‌شود.

    هاشمی ضمن بیان ضررورت آموزش و پژوهش به‌عنوان پیش‌زمینه توسعه صنعت گوهرسنگ کشور، گفت: طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی مختلفی تحت نظارت طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور در حال انجام است. در این راستا، از انتشارکتاب‌های متعدد در این حوزه حمایت می‌شود.

    وی ادامه داد: اصلاح قوانین در حوزه گوهرسنگ و تسهیل امور واردات و صادرات گوهرسنگ‌ها با هدف ایجاد ارزش افزوده -که ضامن توسعه، رشد و رونق این صنعت است- در دستور کار این طرح قرار دارد.


    پیگیری ایجاد اتاق گوهر و فلزات گرانبها در گمرکات تخصصی

    مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور خاطرنشان کرد: ایجاد اتاق گوهر و فلزات گرانبها در گمرکات تخصصی از طریق یک پنجره واحد مطابق مفاد مندرج در سند ملی طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور نیز با هدف تسهیل تجارت گوهرسنگ‌ها و راهیابی آسان به بازارهای بین‌المللی مصنوعات گوهرسنگی، در حال پیگیری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر