در ششمین همایش دوره ممیزی عملکرد HSE مدیران ایمیدرو مطرح شد:

ممیزی های عملکرد HSE ایمیدرو با رویکرد نوین و دستیابی به "هدف صفر"

عصر معدن- عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اعلام کرد: طبق استراتژی ایمیدرو؛ ممیزی عملکرد حوزه HSE(بهداشت، ایمنی و محیط زیست) پس از دستیابی به اهداف دوره نخست خود و بر اساس رویکرد و اهداف این سازمان(هدف صدمات و خسارات صفر) تغییر یافته و شاخص محور شده و در تعیین الگو، روش وزن دهی مورد توجه است.;

ممیزی های عملکرد HSE ایمیدرو با رویکرد نوین و دستیابی به "هدف صفر"
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، امیر خرمی شاد که امروز در ششمین همایش دوره ممیزی عملکرد HSE مدیران ایمیدرو سخن می گفت، افزود: هدف اصلی ایمیدرو در حوزه HSE تحقق چشم انداز "هدف صفر" است که ممیزی، ابزار مهمی برای دستیابی به آن است.

    ششمین دوره ممیزی در روش سنجش عملکرد، متفاوت از سال های گذشته بوده است و این موضوع حاکی از توجه و اهمیت دادن ایمیدرو به بخش بهداشت، ایمنی و محیط زیست در حوزه معدن و صنایع معدنی دارد.

    عملکرد HSE واحدها؛ روبه بهبود

    وی با قدردانی از تلاش های مستمر حوزه HSE ایمیدرو و شرکت های تابعه و وابسته این سازمان، گفت: طبق پایش و آمارهای اعلام شده از عملکرد HSE واحدها، وضعیت رعایت شاخص ها از سوی شرکت ها روبه بهبود است.

    معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با اعلام اینکه رعایت مسائل بهداشت، ایمنی و محیط زیست از سیاست های اصلی ایمیدرو به شمار می رود، گفت: از سال آتی باید از مدیران واحدهایی که نسبت به سال های گذشته ممیزی نامناسبی دارند، برنامه ویژه دریافت کرد تا نسبت رفع نقاط ضعف اقدام کنند.

    تاثیر رعایت راهبردهای HSE توسط مدیران

    وی تصریح کرد: طبق پایش عملکرد HSE واحدها؛ هرگاه مدیران شرکت و مجتمع ها نسبت به رعایت مسائل ایمنی، بهداشت و محیط زیست پیگیر باشند، نیروی انسانی آن مجموعه نیز استانداردهای این بخش را رعایت می کنند و عکس این رویه نیز صادق است.

    پویایی آموزش

    خرمی شاد در بخش دیگری از سخنان خود، "پویایی آموزش" را از دیگر راهبردهای ایمیدرو در حوزه HSE خواند و گفت: این سازمان مقوله آموزش را سرمایه گذاری می داند.

    وی ادامه داد: در صورتی که آموزش لازم به نیروی انسانی در واحدها داده نشود، نمی توان انتظار رعایت مسائل این حوزه را از آن ها داشت.

    هدف کاهش تعداد صنایع آلاینده

    عضو هیات عامل با ابراز امیدواری از بهبود وضعیت HSE واحدهای معدن و صنایع معدنی با برگزاری همایش های ممیزی عملکرد، گفت: کاهش تعداد صنایع آلاینده و زیان آور و دستیابی به "هدف صفر" در این برنامه ریزی، در شمار برنامه های فعالان این حوزه باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر