در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین ایمیدرو و جهاد دانشگاهی تاکید شد:

همکاری ایمیدرو و جهاد دانشگاهی به دانش فنی منتهی می‌شود

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با تکیه بر دانشمندان و محققان داخلی و ظرفیت بالای معدنی و صنایع وابسته، به دنبال ایجاد ارزش افزوده در بخش معدن هستیم. غریب پور تاکید کرد: همکاری ایمیدرو و جهاد دانشگاهی،‌ به تولید دانش فنی منتهی می شود.;

همکاری ایمیدرو و جهاد دانشگاهی به دانش فنی منتهی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در مراسم امضای تفاهم نامه بین ایمیدرو و جهاد دانشگاهی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وابستگی به کشورهای خارجی از نظر دانش فنی، در شرایط تحریم مشکل شده و از این رو، با جهاد دانشگاهی طی یک همکاری مشترک، در تلاش هستیم در این شرایط حساس، گام ملی برای توسعه فناوری برداریم.

    وی افزود: همکاری ها پیش از این به صورت موردی بوده اما اکنون در زمینه دانش فنی و تحقیقات کاربردی است و این روند به یک استراتژی تبدیل شده است. اقدام مذکور، گام مهمی برای ایجاد تحول در حوزه فناوری معدن و صنایع معدنی است.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه سیاست جهاد دانشگاهی، تولید دانش فنی است، تصریح کرد: طبق تفاهم نامه ای که امضا شده، درصدد هستیم این همکاری، به تولید دانش فنی ختم شود و بر اساس تقاضا و نیاز واقعی و توانمندی های علمی جهاد دانشگاهی انجام شود.

    وی افزود: خوشبختانه آقای طیبی، رئیس این نهاد، درخواست همکاری داشته و این در شرایطی است که کشور ما نیاز به کار تیمی و مشترک دارد.

    غریب پور با بیان اینکه کشور ما از نظر یافته های علمی، کمبودی ندارد و این یافته ها کمتر مورد استفاده قرار گرفته و کمتر کاربردی شده است، گفت: حلقه مفقوده صنعت ما، کمبود دانش فنی و در برخی موارد، نبود دانش فنی است.

    وی ادامه داد: اغلب کارهای علمی و تحقیقاتی به دلیل اثربخش نبودن و در راستای اهداف مورد نظر نبودن، موثر نبوده است.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: بر اساس نقشه راه معدن و صنایع معدنی، کشور به 10 قطب علمی تقسیم شده و دانشگاه ها براساس ظرفیت ها و توان علمی در این مسیر همکاری می کنند.

    وی افزود: ایمیدرو علاوه بر دانشگاه ها، با شرکت های بزرگ صنعتی، تفاهم نامه همکاری امضا کرده است. ما به دنبال اثربخشی تفاهم نامه ها هستیم و مصمم هستیم تفاهم نامه ها به برنامه عملیاتی تبدیل شود.

    غریب پور خاطرنشان کرد: امسال 27 طرح تحقیقاتی بر اساس نیازها در ایمیدرو اجرایی شده و تقاضا محور است.

    به اجرای تفاهمنامه متعهد هستیم

    حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم، با بیان اینکه یکی از اهداف این مرکز، انجام تحقیقات کاربردی و تولید فناوری های مورد نیاز کشور و پیگیری برای کاربردی کردن آنها است، گفت: بخش معدن و صنایع معدنی، یکی از مزیت های کشور محسوب می شود و باید از ظرفیت های این بخش به نحو مطلوب استفاده شود.

    وی افزود: از نگاه فناورانه دکتر غریب پور و امضای تفاهم نامه همکاری با این نهاد، به شدت استقبال می کنیم و به اجرایی شدن تفاهم نامه و توسعه فناوری در این حوزه متعهد هستیم.

    طیبی با بیان اینکه توسعه اقتصادی و امکان رقابت صنعتی، داشتن فناوری را برای هر کشوری ضروری می سازد، گفت: توسعه فناوری های موجود، طراحی مهندسی پایه در بخش های مختلف، تولید دانش فنی مواد مصرفی حوزه، تولید فناوری تجهیزات مورد مصرف و ارتقای فناوری های موجود، از جمله مفاد تفاهم نامه است.

    وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت های موجود، فناوری های مورد نیاز ایمیدرو را تامین می کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر