روابط عمومی؛ بال ارتباطی سازمانی

عصر معدن- خداداد غریب پور، رییس هیات عامل ایمیدرو پیامی را به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی منتشر کرد:;

روابط عمومی؛ بال ارتباطی سازمانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» متن این پیام به شرح ذیل است:

    روز ارتباطات و روابط عمومی به نیکی به ما یادآوری می کند که انسان موجودی است اجتماعی که هر قدم آن نیاز به ارتباط و تعامل با دنیای پیرامونی دارد. سازمان های امروزی نیز با چنین نگرشی به بسط روابط خود پرداخته اند و آن را عاملی حیاتی در پویایی مجموعه می دانند و اصولا تولید و تجارت،‌ بدون ارتباطی دوسویه، قوام نخواهد گرفت.

    سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نیز ارتباطات و فضای گفت و گو را نقطه شروعی برای هر اقدامی می داند. به عنوان مسوولی که هدایت این سازمان را برعهده دارد،‌ تلاش خود و مجموعه را در راستای ارتباط تنگاتنگ و پویا درون سازمانی و برون سازمانی معطوف کرده ام؛ بدین مفهوم که معتقدم هر حرکتی در مسیر توسعه معدن و صنایع معدنی که منشا آن ایمیدرو باشد در جریان تعامل و ارتباطات، جان می گیرد و مستحکم می شود.

    تاکید بر تعامل سازنده از آن روی قابل تامل است که تجربه نشان داده معمولا مشکلات و چالش ها در نبود این ابزار انسانی شکل می گیرد و در عین حال بهره گرفتن از آن به عبور از چالش ها کمک می کند. طی حدود 6 ماه گذشته، تجربه ای در سایه تعامل پشت سرگذاشته شده که حکایت از ثمربخش بودن چنین نگرشی دارد. اتخاذ تصمیم با خرد جمعی،‌ رایزنی با نهادهای حاکمیتی برای رفع مسائل ارزی و همچنین صادراتی در این مقوله می گنجند.

    اکنون به پاس بزرگداشت 27 اردیبهشت؛ "روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی" را آغازی دوباره بر تعاملات گسترده این مجموعه با تمامی ذینفعان منظور می کنیم؛ به ویژه در شرایط حاضر که بیش از پیش به ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی نیاز داریم. در عین حال این روز را فرصتی برای سپاس از همراهان خانواده بزرگ ایمیدرو می دانیم و بر این امر تاکید داریم که این مجموعه نیازمند ارتباطات در یک فضای دوسویه است.

    روابط عمومی هر سازمانی نیز ویترین و منعکس کننده عملکرد آن مجموعه است؛‌ مجموعه ای به هم پیوسته که هر یک از اجزای آن به طور یکپارچه در مسیر توسعه در حرکت است. در این میان هماهنگی و ارتباط نزدیک روابط عمومی ها نیز نقش غیرقابل انکاری در ایجاد تعامل بین اجزا و همچنین تسهیل مسیر توسعه ایفا می کند. حال چنانچه این سازمان طی مدت فعالیت خود قدم هایی در مسیر توسعه این سرزمین برداشته، بخشی از آن مولود همکاری های رسانه ای و روابط عمومی ها بوده است. شاید بتوان فعالان رسانه ای و روابط عمومی را پیشاهنگ آگاه سازی جامعه مخاطب دانست که ماموریتی شایان تقدیر برعهده دارند.
    از سویی روابط عمومی های مجموعه ایمیدرو ماموریتی که در همکاری با اصحاب رسانه دارند،‌ منعکس کننده دستاورد بدنه سیاستگذاری و اجرایی هستند. نکته اساسی این است که اهالی روابط عمومی و رسانه به مانند بال ارتباطی توسعه عمل کرده اند و کمک به برخاستن ایده ها،‌ برنامه ها و اقدامات کرده اند.

    امروز فرصتی است برای قدردانی از فعالان روابط عمومی و رسانه ای؛ عزیزانی که خالصانه به انعکاس دستاوردهای یک مجموعه همت می گمارند و با نقدهای خود نیز یاری کننده ما هستند.
    روز ارتباطات و روابط عمومی بر دوستان ارجمند خجسته باد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر