تعهد تولید ۷۰۰ هزار تن فولاد در چهارمحال و بختیاری

عصر معدن- مدیرعملیات شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری از تولید ۵۵۴ هزار و ۲۸۱ تن فولاد این مجتمع در سال گذشته خبر داد و گفت: تعهد تولید این مجتمع در سال جاری ۷۰۰ هزار تن است.;

تعهد تولید ۷۰۰ هزار تن فولاد در چهارمحال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، جمشید علی بابایی با بیان این مطلب اظهار داشت: احیاء مستقیم این مجتمع با تولید 65 هزار و 51 تن آهن اسفنجی در سال گذشته رکورد زد.
    وی انعقاد قرارداد تامین برخی از تجهیزات مورد نیاز مجتمع با تولید کنندگان ماشین آلات آذربایجان شرقی در سال جاری را یادآور شد و تاکید کرد: با توجه به محدودیت واردات قطعات خارجی، تولید کنندگان داخلی برای تامین نیاز مجتمع اعلام آمادگی کرده اند.
    به گفته وی، تولید این کارخانه در مرحله احیا تبدیل گندله به آهن اسفنجی است و به عنوان نخستین واحد فولادی از طرح های هفتگانه فولاد کشور در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید.
    علی بابایی تصریح کرد: بخش عمده ای از محصول فولاد اسفنجی تولیدی این مجتمع به صنایع فولاد مبارکه اصفهان ارسال می شود.
    از ابتدای عملیات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختیاری تا سال 92 حدود 4 هزار میلیارد ریال اعتبار در این طرح هزینه شد که با واگذاری 65 درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، این بخش 6 هزار میلیارد ریال در ساخت کارخانه سرمایه گذاری کرد و 35 درصد مابقی را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه گذاری کرده است.
    مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید شمش فولادی در 422 هکتار و با زیربنای 250 هکتار، در سفید دشت فعال است.
    مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفید دشت در حدود 30 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
    هم اینک یکهزار و 127 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر