«نخستین مدرسه تابستانی معدن و صنایع معدنی کشور» معرفی شد؛

برنامه برگزاری دوره های «فرآوری مواد معدنی» و «مدیریت اجرایی» توسط یونیدرو

عصر معدن- رئیس موسسه یونیدرو (موسسه پژوهشی و آموزشی مشترک دانشگاه تهران و ایمیدرو ) اعلام کرد: دوره های جامع تخصصی برای «فرآوری مواد معدنی» و «مدیریت اجرایی» برای بخش معدن و صنایع معدنی از سوی این موسسه برگزار می شود.;

برنامه برگزاری دوره های «فرآوری مواد معدنی» و «مدیریت اجرایی» توسط یونیدرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سیدضیاءالدین شفایی تنکابنی در جلسه معرفی «نخستین مدرسه تابستانی معدن و صنایع معدنی کشور» با بیان این مطلب گفت: یونیدرو به عنوان یک موسسه چابک، اقدامات مختلفی را در حوزه آموزشی و پژوهشی به صورت تخصصی و پیشرفته در بخش معدن و صنایع معدنی اجرایی کرده است.

    وی افزود: این موسسه، دوره های جامع «فرآوری مواد معدنی» و «مدیریت اجرایی در صنایع معدنی» را با هدف ارتقای سطح علمی و با توجه به اینکه در دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به این موضوع به صورت متنوع، دقیق و تخصصی پرداخته نمی شود، برگزار می کند.

    رئیس موسسه یونیدرو خاطرنشان کرد: با توجه به پیچیدگی کانی زایی و کاهش عیار مواد معدنی و ذخایر پر عیار، ضرورت برگزاری دوره جامع فرآوری مواد معدنی بیشتر می شود. این دوره برای کارشناسان با تجربه، ارشد و مدیران شرکت ها که آشنایی ضمنی با این حوزه دارند، برگزار می شود.

    وی ادامه داد: در این دوره ها، از استادان برتر داخلی و خارجی استفاده می شود و سرفصل های تخصصی این دوره ها، از دانشگاه های برتر دنیا الگوبرداری شده است. این دوره ها، به مدت 250 ساعت و طی مدت یک سال برگزار می شود.

    فعالیت های پژوهشی و آموزشی در حال اجرای یونیدرو

    شفایی تنکابنی با اشاره به فعالیت های پژوهشی و آموزشی موسسه یونیدرو اظهار داشت: از جمله فعالیت های پژوهشی در حال اجرا، دستیابی به دانش بومی سامانه پایش خودکار افزایش ایمنی و بهره وری معادن زیرزمینی و پژوهش در حوزه شناسایی گسل های آب های ژرف در معادن سنگان و هوشمندسازی معادن ایران است.

    وی ادامه داد: از دیگر فعالیت های پژوهشی موسسه مذکور، بهسازی پلیمری و شیمیایی فیروزه ها، طراحی مدلی برای شناسایی اولویت های ارتقای بهره وری و نیز بررسی ریسک ها و فرصت های ناشی از تغییر اقلیم در معادن و صنایع معدنی است.

    رئیس موسسه یونیدرو با اشاره به برخی از فعالیت های آموزشی در حال اجرای این موسسه، تصریح کرد: یونیدرو تاکنون کارگاه ها و دوره های آموزشی مختلفی در بخش معدن و صنایع معدنی شامل اصول تجارت بین المللی مواد معدنی، اکتشاف زغال سنگ، بیوفناوری در فرآوری مواد معدنی، مدیریت فناوری، فتوگرامتری در معدن را برگزار کرده است.

    وی ادامه داد: نمونه برداری، تعمیر و نگهداری ماشین آلات معادن، طراحی فلوشیت و توسعه مدارهای P&ID، نرم افزار لیپ فراگ، مطالعات هیدرو ژئولوژیکی معادن و مدل سازی و تخمین زمین آماری، بخش دیگری از کارگاه ها و دوره های آموزشی یونیدرو است.

    آغاز ثبت نام دوره ها از امروز

    شفائیان با بیان اینکه موسسه یونیدرو قرار است سلسله دوره های مختلف آموزشی را در بخش معدن و صنایع معدنی در قالب «مدرسه تابستانی معدن و صنایع معدنی کشور» برگزار کند، ابراز کرد: ثبت نام دوره های آموزشی مذکور در نخستین مدرسه تابستانی از امروز آغاز شده و کلاس ها پس از پایان ثبت نام و به حدنصاب رسیدن داوطلبان، در شهریور امسال آغاز خواهد شد.

    جزئیات دوره مدیریت اجرایی صنایع معدنی

    سیدعلی ترابی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه تهران در این جلسه با اشاره به دوره مدیریت اجرایی در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: این دوره با هدف طراحی و بهبود سیستم های عملیاتی و اطلاعاتی در سازمان ها با رویکرد تصمیم گیری آگاهانه و مبتنی بر داده ها برگزار می شود.

    وی ادامه داد: این دوره به صورت ام بی ای، شامل دروس عمومی (مدیری استراتژیک، مدیریت منابع انسانی و مدیریت زنجیره تامین) و دروس اصلی (شامل مدیریت و تحلیل بازار در معادن و صنایع معدنی، حقوق و قوانین، مدیریت مالی، روش های تصمیم گیری چندمعیاره، اصول راه اندازی استارت آپ، روش تحقیق، بررسی فنی اقتصادی معادن روزمینی و زیرزمینی و ...) است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر