غریب پور اعلام کرد:

سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومان؛ برآورد کلی شیرین سازی و خط انتقال /برنامه انتقال آب خلیج فارس به شرکت های بزرگ معدنی از تابستان ۹۹

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو از برنامه انتقال ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب به استان های یزد و کرمان خبر داد. دکتر غریب پور تصریح کرد: برنامه انتقال آب خلیج فارس به شرکت های گل گهر، چادرملو و مس سرچشمه از بهار سال ۹۹ آغاز می شود.;

سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومان؛ برآورد کلی شیرین سازی و خط انتقال /برنامه انتقال آب خلیج فارس به شرکت های بزرگ معدنی از تابستان ۹۹
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در نشست "بررسی اقدامات و برنامه های طرح انتقال آب خلیج فارس به طرح های توسعه صنایع معدنی" افزود: عملیات انتقال آب به شرکت های گل گهر، مس سرچشمه و چادرملو به ترتیب در خرداد، شهریور و آذر سال آینده انجام می شود.
    وی با اشاره به اهداف تعیین شده در اجرای این پروژه ملی، اظهار داشت: تامین آب معادن مس، سنگ آهن و صنایع فولادسازی و جایگزینی با منابع آب زیرزمینی و سطحی در کارخانه ها و طرح های استان های کرمان، یزد و هرمزگان از جمله اهداف اجرای این طرح است.

    هدف کلی طرح؛ انتقال 650 میلیون متر مکعب آب

    رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: هدف کلی طرح شیرین سازی و انتقال آب به میزان 650 میلیون متر مکعب در سال است.

    غریب پور اعلام کرد: فاز نخست شیرین سازی، حدود 180 میلیون متر مکعب در سال است که سالانه 130 میلیون متر مکعب آن به استان های کرمان و یزد انتقال می یابد.

    وی افزود: 50 میلیون متر مکعب در سال برای شرب استان هرمزگان خواهد شد.

    ظرفیت اجرایی فازهای 2 و 3

    این مقام مسئول در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: ظرفیت اجرایی در فازهای 2 و سه شیرین سازی و انتقال 470 میلیون متر مکعب در سال خواهد بود.

    11 هزار میلیارد تومان برآورد سرمایه گذاری

    غریب پور با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در این پروژه، عنوان کرد:

    برآورد کلی سرمایه گذاری شیرین سازی و خط انتقال (با نرخ تسعیر ارز معادل 10هزار تومان)، 11 میلیارد تومان است.

    وی افزود: در این طرح تاکنون 4200 میلیارد تومان و 280 میلیون یورو هزینه شده است.

    تامین زیرساخت ها

    وی در خصوص تامین زیرساخت های مهم پروژه اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی احداث پست برق پروژه در فاز نخست بیش از 98 درصد بوده است.

    بنابر این گزارش، در این نشست محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، جمشید ملارحمان و اردشیر سعدمحمدی مدیران عامل شرکت های گل گهر و ملی مس حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر