بین ایمیدرو و مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات انجام شد:

امضای تفاهم نامه همکاری ایجاد "سامانه جامع صدور شناسه گوهرسنگ ها"

عصر معدن- ایمیدرو و مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات برای ایجاد سامانه جامع صدور شناسه گوهرسنگ ها تفاهم نامه همکاری امضا کردند.;

امضای تفاهم نامه همکاری ایجاد "سامانه جامع صدور شناسه گوهرسنگ ها"
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، محمدرضا موثقی نیا، رئیس هیات عامل ایمیدرو و مهدی مظهری رئیس مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات، امروز تفاهم نامه ای را در راستای همکاری در ایجاد "سامانه جامع صدور شناسه گوهرسنگ ها" مبتنی بر استاندارد های GS1 و سیستم های کد گذاری امضا کردند.

    موثقی نیا با اشاره به پتانسیل های بخش گوهرسنگ کشور افزود: صدور شناسنامه و کدگذاری می تواند مقدمه ای برای فعال شدن این حوزه باشد. زیرا هویت بخشی می تواند علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالاتر، ابزاری برای توسعه صادرات در این حوزه محسوب شود که امیدواریم با برنامه ریزی منظم به حد قابل قبولی از صادرات گوهرسنگ ها دست یابیم.

    وی تصریح کرد: فعال شدن این حوزه می تواند علاوه بر ارزشمندتر کردن کسب و کارها، میزان اشتغالزایی را در حوزه گوهرسنگ افزایش داده و به بهبود معیشت مردم کمک کند. در این راستا، ایمیدرو آماده هرگونه حمایت است.

    مهدی مظهری، رئیس مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: کدگذاری کالاها منجر به ایجاد ارزش افزوده در طول زنجیره ارزش گوهرسنگ ها خواهد شد. به گفته وی، از دیگر مزایای صدور شناسه در سامانه جامع می توان به صدور شناسنامه به 17 زبان جهان اشاره کرد.

    همچنین حسام مقدمعلی، معاون طرح های معدن و صنایع معدنی ایمیدرو با اشاره به سند جامع توسعه صنعت گوهرسنگ کشور یادآور شد: در راستای ایجاد نظام استاندارد سازی صنعت گوهرسنگ کشور در گام نخست از طریق سازمان ملی استاندارد به دنبال استانداردسازی شاخص های کمی و کیفی بودیم. در گام دوم اصالت گوهرسنگ ها از طریق صدور شناسه و کدگذاری با همکاری مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات انجام می شود.

    سید ابومحمدهاشمی، مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور نیز گفت: سند ملی جامع توسعه صنعت گوهرسنگ کشور مجموعه ای به هم پیوسته از اکتشاف تا ورود به بازارهای جهانی را در برمی گیرد که هدف اصلی و نهایی توسعه صنعت گوهرسنگ کشور ورود به بازارهای جهانی است. وی تاکید کرد: در این راستا، مهمترین موضوع را می توان تامین و ایجاد امنیت سرمایه گذاری در تجارت مصنوعات گوهرسنگ دانست که یکی از راه های ایجاد این امنیت، کد گذاری کالا و محصولات این حوزه است.

    وی تصریح کرد: حفظ اصالت و نام ایران در بازارهای بین المللی، حفظ حقوق مالکیت فکری و نیز برندسازی از دیگر مزایای استفاده از سامانه کدگذاری در این حوزه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر