تاکید موثقی نیا بر ارتقای زیرساخت ها و افزایش درآمد منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

عصر معدن- معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) بر ارتقای زیرساخت ها و افزایش درآمد منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس تاکید کرد.;

تاکید موثقی نیا بر ارتقای زیرساخت ها و افزایش درآمد منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی‌نیا افزود: وضعیت منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج وضعیت خوبی است و سرمایه گذاران نگاه ویژه ای به آن دارند. وی گفت: اسکله منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ظرفیت ویژه‌ای است که باید به صورت بهینه از آن استفاده شود.

    معاون وزیر صمت با بیان اینکه درآمد اسکله در این منطقه اقتصادی باید افزایش یابد افزود: ابتدا رویکرد حل مساله باید در محیط منطقه ویژه باشد و سپس نگاهتان را به بیرون معطوف کنید. وی گفت: امکانات خوبی برای واردات در این منطقه وجود دارد و از این ظرفیت نیز نباید غافل شد. موثقی‌نیا تصریح کرد: برنامه‌های سال آتی به زودی اعلام خواهد شد تا برنامه ریزی برای مناقصات صورت گیرد. وی گفت: در خصوص منابع انسانی باید پشتوانه سازی و جانشین پروری شود و از تمام راهکارهای قانونی در این خصوص استفاده خواهیم کرد.

    در ادامه محمدرضا پیرحسینلو سرپرست منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ضمن بیان این که ظرفیت تخلیه و بارگیری منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس حدود 6 میلیون تن است، گفت: هم اکنون نزدیک به 90 درصد این ظرفیت در بخش بارگیری به کار گرفته می شود.

    وی خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت‌های برقی، اسکله و نیروگاهی نیز تلاش داریم تا ظرفیت‌ها را ارتقا دهیم و در این راه از تمامی توان خود استفاده خواهیم کرد.

    پیرحسینلو افزود: در سایت توسعه 13 شرکت فعالیت خود را برای رسیدن به بهره‌برداری آغاز کرده‌اند که در سال‌های آتی به 65 شرکت در حال بهره برداری منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، اضافه خواهند شد.

    سرپرست منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس تصریح کرد: هم اکنون بیش از 10 هزار نفر در این منطقه عظیم اقتصادی در حال فعالیت هستند که با ورود شرکت های جانمایی شده در سایت توسعه به مدار تولید، اشتغال زایی ما بالغ بر 35 هزار نفر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر