استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

سرمایه گذاری های جدید ایمیدرو در تأمین زیرساخت های معدنی استان

عصر معدن- استاندار خراسان جنوبی از سرمایه گذاری های جدید ایمیدرو در تأمین زیرساخت های معدنی استان خبر داد.;

سرمایه گذاری های جدید ایمیدرو در تأمین زیرساخت های معدنی استان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، قناعت استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نتایج دیدار با مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: تأمین آب، برق، راه و دیگر زیرساخت های لازم به توسعه معادن و صنایع معدنی استان می انجامد.

    او افزود: در این دیدار پس از بحث و تبادل نظر در مورد نیاز آب و برق واحدهای معدنی واقع در دیگر شهرستان های استان، مقرر شد شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران این موضوع را با محوریت ایمیدرو پیگیری نماید.

    قناعت با اشاره به ظرفیت‌های معدنی بالقوه خراسان جنوبی عنوان کرد: خراسان جنوبی به لحاظ تعدد و تنوع واحدهای معدنی، جزو استان های بنام و دارای رتبه است.

    استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی، بهشت معادن کشور نام گرفته، ادامه داد: ظرفیت های معدنی مهمترین مزیت استان در مسیر توسعه است.

    او با بیان اینکه طی چند سال اخیر، اقدامات خوبی در جهت شکوفایی و رونق معادن استان شروع شده، تصریح کرد: استفاده بهینه از معادن موجود، منوط به این است که زیر ساخت های لازم برای اکتشاف و پی جویی پهنه های معدنی و بهره برداری از معادن تأمین شود.

    قناعت با تأکید بر اینکه شرکت تهیه و تولید ایران از سال 95 به بعد در خراسان جنوبی، اقدامات ارزنده ای انجام داده گفت: مهمترین کار در حوزه معادن استان در جریان سفر اول رئیس جمهور و با تأمین اعتبار طرح تحول زمین شناسی صورت گرفت.

    استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با اجرای این طرح، ذخایر معدنی جدید در استان کشف شد که رونق ظرفیت های معدنی را به همراه داشت.

    او با بیان اینکه در این جلسه از همراهی های شرکت تهیه و تولید تشکر شد، افزود: یکی از اقدامات این شرکت در استان، تأمین برق معادن شاهکوه با مشارکت توانیر است که فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در نهبندان می باشد.

    به گفته قناعت درخواست استان که در این جلسه هم مطرح شد، تسریع در روند اتمام این طرح است و با موافقت شرکت همراه شد.

    استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت ایمیدرو در اجرای پست 400 کیلو ولت نهبندان نیز گفت: این طرح در قالب تفاهم نامه ای با مشارکت توانیر، ایمیدرو، شرکت شهرک های صنعتی و استانداری خراسان جنوبی در حال انجام است.

    او ادامه داد: با استفاده از تجربه موفقی که در نهبندان رقم خورد، از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران که از شرکت‌ های تابعه ایمیدرو و وزارت صمت است، خواستیم مشابه آن چه صورت نهبندان صورت گرفته در دیگر مناطق معدنی استان هم انجام شود.

    قناعت تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت ایمیدرو می توان برق و آب مورد نیاز معادن طلای هیرد در شهرستان خوسف را تأمین کرد.

    استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موضوع بهره برداری و استحصال معدن طلای خونیک در اختیار شرکت تهیه و تولید است، اظهار کرد: در این دیدار بر تسریع در روند استحصال تأکید شد.

    او بیان کرد: تأمین آب و ایجاد خطوط انتقال آب به معادن طلای قلعه زری در شهرستان خوسف نیز از مطالبات مطرح شده در این دیدار بود.

    قناعت عنوان کرد: در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات شرکت تهیه و تولید در زمینه مسئولیت های اجتماعی خود در استان بر توسعه این اقدامات به منظور رفع نیازمندی های موجود تأکید شد که با قول مساعد مدیرعامل شرکت مواجه شد.

    استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با تأمین زیر ساخت ها، فرصت برای توسعه سرمایه‌ گذاری در حوزه معادن فراهم تر می شود.

    او اظهار امیدواری کرد: با ورود شرکت تهیه و تولید به عنوان نماینده دولت و وزارت صمت به تأمین زیرساخت های معدنی، شاهد رونق بیشتر معادن استان باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر