رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

احیا و فعال سازی ۲۵۳ معدن کوچک و متوسط در سال ۹۹

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: در سال گذشته ۲۵۳ معدن کوچک و متوسط در کشور، احیا و فعال شد. به گفته جعفری، عملکرد این بخش، ۲۶ درصد از اهداف پیش بینی شده فراتر رفت.;

احیا و فعال سازی ۲۵۳ معدن کوچک و متوسط در سال ۹۹
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه اله جعفری با یادآوری اینکه برنامه فوق به رغم همه گیری بیماری کرونا و دشواری های مربوطه اجرایی و محقق شد، تصریح کرد: از این تعداد 170 معدن با اجرای "طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک و متوسط"، وارد چرخه تولید شدند و 83 معدن نیز با اجرای پروژه های زیرساختی، به فعالیت تولیدی بازگشتند. این در حالی است که برای سال 99، احیا و فعال سازی 200 معدن پیش بینی شده بود.
    رئیس هیات عامل ایمیدرو، با تاکید بر اینکه اهداف فوق با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان های صمت استان ها، خانه معدن و شرکت های بخش خصوصی محقق شده است، یادآور شد: بدین ترتیب کل تعداد معادن احیا و فعال شده از ابتدای سال 98 تا پایان سال قبل به حدود 400 معدن رسید.

    3128 شغل
    وی مجموع اشتغال حاصل از احیا و فعال سازی معادن را 3128 نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین سهم اشتغال با 1048نفر به گروه معادن فلزی اختصاص داشت و پس از آن معادن غیرفلزی با 854 شغل، در جایگاه دوم قرار گرفت. به گفته وی، گروه های سنگ تزئینی و مصالح ساختمانی هر کدام با 613 شغل در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

    افزایش 9 میلیون تن ظرفیت تولید
    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین درباره اثر احیا و فعال سازی این معادن در ایجاد ظرفیت تولید، اظهار داشت: در سال گذشته با اجرای طرح احیا و فعال سازی معادن، بیش از 9 میلیون تن ظرفیت تولید در چهار گروه فوق ایجاد شد که به ترتیب بیشترین سهم متعلق به گروه مصالح ساختمانی و سپس گروه های فلزی، غیرفلزی و سنگ تزئینی بود.

    سرمایه گذاری 2625 میلیارد ریالی
    وی درباره سرمایه گذاری های انجام شده در سال قبل گفت: برای احیا و فعال سازی معادن کوچک در چهار گروه فوق، بیش از 2625 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد که بیشترین سهم به ترتیب به معادن فلزی (بیش از 1304 میلیارد ریال)، معادن غیرفلزی (762 میلیارد ریال)، مصالح ساختمانی (311 میلیارد ریال) و سنگ تزئینی (245 میلیارد ریال) اختصاص داشت. وی گفت: علاوه بر این برای زیرساخت معادن کوچک و متوسط نیز سرمایه گذاری شده است.
    وی همچنین گفت: شناسایی و اولویت بندی بر روی 3120 معدن انجام شده و برای 1463 معدن، اقدام کلینیکی انجام شده است.
    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت درباره برنامه امسال گفت: طبق برنامه ریزی به عمل آمده، برای سال 1400 نیز احیا و فعال سازی 200 معدن در 31 استان کشور پیش بینی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر