معاون طرح های معدن و صنایع معدنی ایمیدرو اعلام کرد:

هم افزایی سازمان های مختلف برای تحقق سند جامع گوهرسنگ کشور

حمایت ایمیدرو از برگزیدگان در اولین همایش ملی علوم گوهر

عصر معدن- حسام مقدم علی، معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو هم افزایی سازمان های مرتبط با حوزه گوهرسنگ را لازمه تحقق اهداف سند جامع گوهرسنگ کشور دانست.;

هم افزایی سازمان های مختلف برای تحقق سند جامع گوهرسنگ کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، حسام مقدم علی،معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در اولین همایش ملی علوم گوهر ضمن اشاره به تدوین سند جامع گوهرسنگ در ایران افزود: همکاری، مشارکت و هم افزایی سازمان های مرتبط با این حوزه از جمله وزارت صنعت،معدن و تجارت،سازمان استاندارد،گمرک،اتاق بازرگانی و غیره لازمه تحقق اهداف این سند جامع گوهرسنگ است.

    وی افزود: هدف ایمیدرو از راهبری سند جامع گوهرسنگ تسهیل گری، حمایت و بسترسازی است.این سازمان در بخش هایی همچون تامین مواد اولیه، فن آوری و فرآوری،منابع انسانی،زیر ساخت و فضای کسب و کار برنامه هایی را برای توسعه بخش گوهرسنگ در دست اقدام دارد. از جمله این برنامه ها می توان به ایجاد 4 قطب گوهرسنگ در کشور اشاره کرد. مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایرانبه دلیل برخورداری از امکانات پیشرفته در اولویت قرار دارد.علاوه براین، مراکزی نیز در یزد و آذر شهر در حال تجهیز هستند و مرکز دیگری در فردوس با کمک بخش خصوصی در حال تجهیز است.این مراکز منطقه ای می توانند به توسعه منابع انسانی،استانداردسازی و رفع موانع کسب و کار کمک کنند.

    حمایت ایمیدرو از برگزیدگان همایش

    مقدم علی خبر داد: ایمیدرو از برگزیدگان مسابقات اولین همایش ملی علوم گوهر حمایت خواهد کرد. در این راستا،فراهم کردن فرصت های آموزشی در خارج از کشور و نیز دعوت از مدرسین خارجی برای ارتقای دانش فنی در حوزه های مختلف اکتشاف،فرآوری و فن آوری را مد نظر قرار خواهد داد.

    وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش افزود: امیدوارم شاهد برگزاری این همایش در سطح منطقه ای و بین المللی و با حضور تجار،فعالان و چهره های سرشناس منطقه ای و جهانی در حوزه گوهرسنگ باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر