سامانه اطلاعات یکپارچه داده‌های اکتشافی ایجاد شد

عصر معدن- سامانه اطلاعات یکپارچه مکان‌مبنای ایمیدرو با هدف جمع‌آوری یا تولید داده‌های اکتشافی ایمیدرو طبق استاندارد نهایی و نیز یکپارچه سازی، تحلیل و به اشتراک گذاری اطلاعات استاندارد ایجاد شد.;

سامانه اطلاعات یکپارچه داده‌های اکتشافی ایجاد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، طراحی این سامانه، طی مدت سه سال انجام شده و در آن، از سامانه‌های مطرح مشابه در دنیا الگوبرداری شده و توسط کارشناسان خبره داخلی بومی سازی شده است.

    از جمله امکانات سامانه اطلاعات یکپارچه مکان مبنای ایمیدرو، «ورود و ذخیره‌سازی داده های جدید و همچنین آماده‌سازی و مجتمع‌سازی داده‌های طرح‌های نهایی شده» و «دستیابی به اطلاعات مکانی و توصیفی و انجام پردازش‌های مختلف بر روی داده‌ها» است.

    «ورود انواع داده‌های سه‌بعدی معدنی، وکتور، رستر، اسناد و مدارک و سایر داده‌های آرشیو به پایگاه داده سامانه»، «قابلیت سرویس گرایی با هدف اتصال به سایر سامانه‌های مرتبط از جمله وزارت صنعت معدن تجارت و زیرمجموعه‌های آن برای تبادل داده» و «پیاده‌سازی ابزارهای تعریف و ویرایش طرح برای تعریف اطلاعات طرح»، از دیگر امکانات سامانه مذکور است.

    «تعاملات داده‌ای با آزمایشگاه برای ایجاد کدهای نمونه‌برداری، تعیین نمونه‌های تکراری و ارسال نتایج نمونه‌های برداشت به آزمایشگاه و مشاهده نتایج آنالیز»، بخش دیگری از امکانات سامانه اطلاعات یکپارچه مکان مبنای ایمیدرو است.

    «انجام برداشت میدانی برای ثبت داده‌های میدانی شامل 4 بخش داده‌های GPS Track، عکس، صوت و اطلاعات توصیفی در حین برداشت» و «قابلیت تصحیح محدوده‌های ثبتی به‌طور اتوماتیک و با استفاده از ابزارهای بومی تحلیل داده‌های مکانی و براساس معارض های اعلام شده»، امکانات دیگر سامانه یاد شده است.

    سامانه اطلاعات یکپارچه مکان مبنای ایمیدرو، با هدف ارتقا در مرحله بعدی، برنامه‌های توسعه‌ای مختلفی از جمله توسعه زیرسیستم مدیریت مدل داده، توسعه زیرسیستم مدیریت بازخوردها، پیاده‌سازی شناسایی هوشمند محدوده‌های امیدبخش و غیره را طی خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر