مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان خبر داد

عبور از ظرفیت اسمی در تولید آهن اسفنجی

واحد فولادسازی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

عصر معدن- مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان با بیان اینکه در تولید آهن اسفنجی از ظرفیت اسمی عبور کرده‌ایم، گفت: واحد فولادسازی این شرکت تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.;

عبور از ظرفیت اسمی در تولید آهن اسفنجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، حسین کهزاد با اشاره تولید آهن اسفنجی در شرکت فولاد شادگان اظهار کرد: در حال حاضر محصول تولیدی شرکت صنعت فولاد شادگان، آهن اسفنجی است که به عنوان خوراک اصلی واحدهای فولادسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه واحد فولادسازی شرکت هنوز راه‌اندازی نشده است، افزود: با توجه به این مساله محصول آهن اسفنجی تولید شده در فولاد شادگان را در بورس کالا عرضه می‌کنیم و در نهایت واحدهای فولادسازی محصول تولیدی را خریداری و مصرف می‌کنند.

    مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان با اشاره به میزان تولید محصول آهن اسفنجی در این شرکت گفت: ظرفیت تولید واحد آهن اسفنجی این شرکت  800 هزار تن است که خوشبختانه در دو سال اخیر، از ظرفیت اسمی تولید عبور کرده و در مقاطعی از سال بیش از 807 هزار تن آهن اسفنجی تولید کرده‌ایم.

    کهزاد عنوان کرد: با تلاش‌هایی که در دست انجام است واحد فولادسازی شرکت فولاد شادگان در پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید. این واحد با ظرفیت 800 هزار تن بیلت که امکان تولید تا یک میلیون تن را نیز دارد با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان شرکت صنعت فولاد شادگان راه‌اندازی می‌شود.

    وی افزود: در حال حاضر با وجود واحد آهن اسفنجی و واحدهای ستادی شرکت، بیش از دو هزار نفر در این شرکت مشغول به کار هستند و با راه‌اندازی واحد فولادسازی برای بیش از 700 نفر نیروی انسانی اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

    کهزاد با اشاره به اولویت شرکت صنعت فولاد شادگان در راستای ایجاد اشتغال در این شهرستان، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های ما این است که علاوه بر اشتغال مستقیم که در شرکت ایجاد می‌شود، بحث ایجاد اشتغال غیرمستقیم را هم دنبال کنیم و در این راستا مناقصه‌ای جهت ساخت تجهیزات مورد نیاز شرکت صنعت فولاد شادگان مشروط بر احداث کارگاه‌های صنعتی در شهرک صنعتی شادگان را برگزار کرده‌ایم.

    وی ادامه داد: در این زمینه یکی از شرکت‌های تابعه فولاد خوزستان برنده این مناقصه شده است و با توجه به برگزاری مناقصه احداث کارگاه، به زودی شاهد آغاز ساخت این کارگاه در شهرک صنعتی شادگان خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر