قائم مقام ایمیدرو اعلام کرد:

برنامه تاسیس صندوق طلا و عرضه عمومی اوراق

​فاز نخست تولید الکترود گرافیتی؛ در مرحله راه اندازی

عصر معدن- قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: فرایند تولید الکترود گرافیتی در داخل کشور کامل می شود. عباس نعیمی همچنین خبر داد که ایمیدرو برنامه انتشار اوراق بهادار به پشتوانه طلا دارد.;

برنامه تاسیس صندوق طلا و عرضه عمومی اوراق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، عباس نعیمی با اشاره به فرآیند تولید الکترود گرافیتی گفت: از نظر فنی، اگر فولاد را 100 واحد در نظر بگیریم، الکترود گرافیتی 4 واحد از آن را تشکیل می دهد که تاکنون برای تامین این چهار واحد تاثیرگذار، به خارج کشور وابسته بوده ایم اما اکنون، درصدد تولید داخل این میزان هستیم.

    وی ادامه داد: این پروژه اکنون در مرحله راه اندازی است. پیش بینی ما این است که با احداث و راه اندازی 6 بخش کارخانه الکترود گرافیتی تا سال 1401، کل فرآیند تولید الکترود گرافیتی در داخل انجام خواهد شد و در نتیجه، صرفه جویی ارزی قابل ملاحظه ای برای کشور خواهد داشت.


    برنامه عرضه اوراق بهادار طلا

    قائم مقام ایمیدرو با اشاره به برنامه این سازمان برای تاسیس صندوق طلا همچون صندوق لوتوس، گفت: پس از تاسیس صندوق، قرار است ایمیدرو به پشتوانه طلای زرشوران، اوراق بهادار چاپ و به صورت یونیت به مردم عرضه کند تا درنتیجه آن، تامین مالی بخشی از طرح ها انجام شود.

    وی ادامه داد: به اعتقاد من، استقبال مناسبی از این صندوق می شود. چرا که از یک طرف، مردم روند بالا رفتن قیمت طلا را مشاهده می کنند و از طرف دیگر، آسوده خاطر هستند که صندوق، پشتوانه محکمی ( طلا) دارد. پیش بینی می کنم حداقل 5 درصد نیاز مالی از طریق این صندوق تامین می شود.


    قائم مقام ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات ایمیدرو در رشد تولید و صادرات در سال قبل اشاره کرد و گفت: ابداع و به کارگیری روش تامین ارز این سازمان موجب شد تا میزان تولید و صادرات شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

    عباس نعیمی یادآور شد: این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود 3 ماهه می تواند اقتصاد ایران را با مشکل مواجه سازد.


    هدایت سود شرکت ها برای طرح های توسعه ای

    قائم مقام ایمیدرو با بیان اینکه تحریم های ظالمانه بین المللی موجب بسته شدن امکان استفاده از فاینانس برای طرح های توسعه ای شد، تصریح کرد: در چنین فضایی، ایمیدرو به عنوان سازمان راهبر بخش معدن و صنایع معدنی، موضوع هدایت سود شرکت ها برای طرح های توسعه ای را به میان آورد.

    وی ادامه داد: مجامع، سودها را به سمت سرمایه گذاری های جدید، هدایت کرده اند تا شرکت های بزرگ همچون فولاد مبارکه، ملی صنایع مس، گل گهر و چادرملو، بتوانند اعتبار طرح های مورد هدف ایمیدرو را تامین کنند و از این طریق، سازمان توانست برنامه راه اندازی های طرح ها در سال 98 را اجرایی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر