در گزارش میدانی از غرفه داران نمایشگاه گوهرسنگ مطرح شد:

نخستین نمایشگاه گوهرسنگ؛ بستری برای توسعه بازار و محصول

عصر معدن- نخستین نمایشگاه گوهرسنگ توسط ایمیدرو و با همکاری اداره آموزش فنی حرفه ای خراسان جنوبی طی روزهای نهم تا یازدهم آبان همزمان با اولین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت گوهرتراشی در شهرستان فردوس برگزار شد. در این نمایشگاه، ۱۲ شرکت خصوصی از منطقه خراسان جنوبی حضور یافتند و محصولات خود را به نمایش گذاشتند.;

نخستین نمایشگاه گوهرسنگ؛ بستری برای توسعه بازار و محصول
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، با تعدادی از غرفه داران درباره این نمایشگاه گفت و گو و نظرات آنان درباره شرایط برگزاری و میزبانی، بازار و سفارشات، مشتریان، حمایت ها و ... منعکس شد که مشروح آن در ادامه می آید:

    کسب ایده های مختلف در تبادل میان غرفه داران

    محدثه محمودزاده، مدیر شرکت استون آرت در ارزیابی خود از برگزاری نمایشگاه گوهرسنگ گفت: این نمایشگاه نتایج مطلوبی از جمله فراهم شدن امکان معرفی محصولات، تبادل فعالیت های انجام شده میان غرفه داران و درنتیجه گرفتن ایده های مختلف و نیز معرفی انواع گوهرسنگ در نمایشگاه داشت.

    وی افزود: برگزاری مسابقات هم عالی بود و موجب شناساندن گوهرسنگ های شهر فرودس به جامعه و شرکت کنندگان و گوهرتراشانی شد که از شهرهای دیگر حضور یافته بودند. موضوع دیگر، با توجه به دریافت نشدن هزینه ای بابت حضور در مسابقات و نمایشگاه از نظر اسکان سه روزه و پذیرایی، شرکت کنندگان برای حضور بیشتر ترغیب شدند.

    محمود زاده خاطر نشان کرد: از نظر بازاریابی نمایشگاه نیز، خوشبختانه تعدادی بازدیدکننده که کمتر عقیق شجر دیده بودند، سفارش عمده دادند.

    ارائه امکانات مناسب برای حضور در نمایشگاه

    جلال محمدزاده، مدیر شرکت پارس گوهر فردوس با اشاره به اینکه حضور در نمایشگاه از نظر اسکان، غذا و خدمات مناسب بود، گفت: حضور شرکت کنندگان از شهر های دیگر به فردوس سبب شد تا آنها دیدگاه مثبتی نسبت به سنگ های موجود و توانمندی های گوهرتراش ها پیدا کنند.

    وی ادامه داد: حضور مسئولان و کارشناسان ادارات استان در نمایشگاه موجب ایجاد انگیزه برای غرفه داران و شناخته شدن این صنعت شد. همچنین با توجه به وجود معادن سنگ، این فرآیند موجب می شود محصولات بیشتری تولید کنیم.

    نمایشگاه، عامل همفکری برای مشاوره و خرید ابزار

    خداداد مردای رمضانی، از شرکت تاج گوهر فردوس بیان داشت: در این نمایشگاه، مشاوران، کارشناسان و خبرنگاران مختلف بازدید کردند، از نظراتشان استفاده کردیم. همچنین حضور افراد از شرکت های دیگر موجب همفکری برای مشاوره و خرید ابزار مورد نیاز شد.

    وی پیشنهاد داد: امیدواریم ایمیدرو و طرح گوهرسنگ کشور، ما را حمایت کنند تا مسیر صادرات باز شود. همچنین، نمایندگانی از شرکت ها، محصولات را به صورت کلی و تضمینی خریداری کنند تا امکان خرید دستگاه برایمان فراهم شود. موضوع دیگر اینکه در شهرهای بزرگ، نمایشگاه گوهرسنگ برای معرفی محصولات به مردم و گردشگران برگزار شود.

    اقدام ارزشمند ایمیدرو

    ایل بیگی، مسئول غرفه آگات پارساوا با بیان اینکه نمایشگاه مذکور تعاملی بین فعالان گوهرسنگ ایجاد کرد، گفت: این تعامل موجب شد تا بتوانیم سنگ مورد نیاز را تهیه کنیم و در این حین، آموزش هایی تبادل شود و خرید و فروش صورت گیرد.

    وی ادامه داد: اگر نمایشگاه های بیشتری با حضور فعالان گوهرسنگ در سطح کشور برگزار شود، سطح تعامل گسترده تر می شود و درنتیجه ، به توسعه مهارت ها و ارتقای ایده ها منجر خواهد شد.

    ایل بیگی تصریح کرد: اقدام ایمیدرو در برگزاری نمایشگاه و مسابقات ارزشمند بوده است. امیدواریم نظیر این نمایشگاه در سایر شهرها برگزار شود تا با معادن و سنگ های دیگر مناطق آشنا شویم. همچنین، برگزاری چنین نمایشگاه هایی موجب می شود تا افرادی که به صورت خانگی کار می کنند آثار خود را در نمایشگاه عرضه کنند.

    تلنگری برای محک گوهرتراش ها

    حسین خرمی، مدیرعامل شرکت سلطان کویر اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه، تلنگری به گوهرتراش های منطقه خراسان بود تا خود را محک بزنند و بین فعالان این حوزه از سراسر کشور تبادل صورت گیرد. امیدوارم این اتفاق در آینده تکرار شود.

    وی افزود: از نظر نمایشگاه، اسکان، پذیرایی و غیره نسبت به رویدادهای دیگر خیلی مطلوب بود. مسئولان لطف کردند و چند بار برای رفع مشکل در نمایشگاه حضور یافتند.

    ضرورت حضور در نمایشگاه های بین المللی

    مهدی شریفی، مدیر شرکت گوهرسرای کویر فردوس با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه سبب گسترش یافتن و شناخته شدن صنعت گوهرسنگ می شود، گفت: در این نمایشگاه، گرچه بازدید کننده محلی و عمومی نداشتیم اما مسئولان دولتی، تاجران و فعالان این صنعت حضور یافتند و تا حدودی سفارش هایی به صورت عمده صورت گرفت.

    وی ادامه داد: با توجه به وجود مشکلاتی در بازار فروش، امیدواریم ترتیبی صورت گیرد تا محصولات این صنعت به جامعه معرفی شود. همچنین، توسعه این صنعت، نیاز به حضور در نمایشگاه های بین المللی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر