با حضور موثقی نیا انجام شد؛

آغاز عملیات برداشت ماده معدنی از معدن تیتانیوم کهنوج

برنامه تولید ۱۳۰ هزار تن اکسید تیتانیوم

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو از آغاز عملیات برداشت ماده معدنی از معدن تیتانیوم کهنوج در جنوب استان کرمان خبر داد.;

آغاز عملیات برداشت ماده معدنی از معدن تیتانیوم کهنوج
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی نیا امروز در بازدید از معدن و کارخانه تیتانیوم کهنوج با اعلام این خبر افزود: معدن تیتانیوم کهنوج 25 سال به صورت نیمه تمام مانده بود؛ اما امروز شاهد عملیات ( صنعتی) برداشت ماده معدنی در آن هستیم.

    برنامه تولید 130 هزار تن اکسید تیتانیوم

    وی افزود: برآوردهای اولیه این است که سالانه 2 میلیون تن سنگ و خاک از این معدن برداشت شود و به کارخانه انتقال یابد. وی افزود: پیش بینی می شود سالانه 130 هزار تن اکسید تیتانیوم در این معدن تولید شود. رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه با راه اندازی این طرح؛  نخستین کارخانه تولید کنسانتره تیتانیوم در کشور فعال می شود، گفت: در این صنعت شاهد فعالیت بخش خصوصی نیز هستیم اما ظرفیت تولید در این مجموعه ها چندان قابل توجه نیست و با افتتاح این خط تولید؛ میزان تولید این محصول افزایش خواهد یافت.

    برنامه تکمیل زنجیره

    وی افزود: اراده وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو در این هست با بهره مندی از ظرفیت متخصصان ایرانی، بتوانیم حلقه های بعدی تولید را احداث کنیم.

    پیش بینی زمان افتتاح

    موثقی نیا اعلام کرد: پیش بینی می شود کارخانه کنسانتره در کهنوج تا پایان امسال به بهره برداری برسد. معدن تیتانیوم کهنوج که در جنوب استان کرمان واقع شده، دارای 245 میلیون تن ذخیره احتمالی و 150 میلیون تن ذخیره قطعی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر